۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

رونمایی از هوش مصنوعی شگفت‌انگیز گوگل/ در کنفرانس سالانه غول جستجوی جهان چه گذشت؟

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 270345
رونمایی از هوش مصنوعی شگفت‌انگیز گوگل/ در کنفرانس سالانه غول جستجوی جهان چه گذشت؟

گوگل ساعاتی پیش از آخرین دستاوردهای خود در مراسم Google I/O 2018 پرده برداشت.

اقتصاد آنلاین-محمد ممتاز پور؛ رونمایی از هوش مصنوعی بسیار پیشرفته از مهم ترین بخش های کنفرانس سالانه گوگل بود که Google Duplex نام گذاری شده است . این هوش مصنوعی قرار است تا به دستیار صوتی گوگل (اسیستنت) ملحق شود و این توانایی خارق العاده خود را به رخ رقیبانی مثل آمازون و مایکروسافت بکشاند.

داپلکس می تواند به طور کاملا طبیعی با انسان ها ارتباط کلامی برقرار کند و درخواست های آن ها را اجرا کند. در بخش رونمایی از این هوش مصنوعی، ارتباط تلفنی با اپراتور یک رستوران برقرار شد و داپلکس توانست بدون آنکه اپراتور متوجه شود با یک ماشین صحبت می کند ، غذا سفارش دهد .

این هوش مصنوعی برای طبیعی جلوه دادن حرف ها ، از اصوات عامیانه استفاده می کند که تشخیص ماشین بودن آن را بسیار سخت و پیچیده می کند.

ساندر پیچای مدیرعامل گوگل درباره این هوش مصنوعی گفت : ما از سال‌ها پیش مشغول کار روی این قابلیت هستیم و همچنان سخت تلاش می کنیم تا آن را توسعه‌ دهیم  و می‌خواهیم این هوش مصنوعی به خوبی از پس نیاز های کاربران بر آید.

نسل جدید تراشه TPU

گوگل در بخش دیگر از این مراسم از نسل سوم تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی TPU یا همان تنسور رونمایی کرد . این تراشه 8 برابر نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر است و می تواند داده ها را با قدرت ۱۰۰ پتافلاپس پردازش کند. این تراشه به علت قدرت زیاد خود، نیاز به خنک کننده هایی دارد که از مایعات استفاده می کنند .

TPU می تواند به هوش های مصنوعی قدرت بیشتری دهد و آن ها بتوانند از عادت های کاربران مطلع شوند و حتی آموزش ببینند.

عرضه نسخه بتای اندورید P

در ادامه این مراسم مدیران گوگل از عرضه عمومی نسخه آزمایشی جدیدترین سیستم عامل اندروید خبر دادند و اعلام کردند که هم اکنون دارندگان گوشی های پیکسل و پیکسل 2 ، سونی اکسپریا XZ2 ، شیائومی می میکس 2S ، نوکیا 7 پلاس، اوپو R15 پرو، ویوو X21 ،وان پلاس 6 و اسنشال PH-1 می توانند این نسخه را نصب و استفاده کنند.

اضافه شدن بخش Digital Wellbeing به اندروید از مهمترین تحولات این سیستم عامل موبایلی است. این بخش می تواند سن، جنسیت و سلامت کاربر را تشخیص دهد و براساس آن میزان استفاده کاربر از گوشی یا تبلت را محدود کند. به نظر می رسد این قابلیت بتواند نقش موثری در کاهش اعتیاد های مجازی داشته باشد.

قابلیت Adaptive Battery نیز می تواند مصرف باتری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این ویژگی زمانی که اپلیکیشن های سنگین با مصرف بالای باتری به بکگراند فرستاده می شوند، فرآیند پردازش روی آنها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و باعث می شود تا هم پردازنده آسیب کمتری ببیند و هم مصرف باتری به طور چشمگیری کم شود.