۰ نفر

یک متخصص هوش مصنوعی خبر داد:

تنها ۳شغل از وجود ربات‌ها در امان هستند

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۳
کد خبر: 238323
تنها ۳شغل از وجود ربات‌ها در امان هستند

در آینده‌ای نزدیک، ربات‌ها جای تمامی مشاغل انسانی را خواهند گرفت و کارشناسان می‌گویند در این میان تنها لوله کش‌ها، برق‌کارها و پرستاران هستند که رباتها برای گرفتن جایشان به زمان بیشتری نیاز خواهند داشت.

به گزارش یلی‌میل، یک متخصص در حوزه هوش مصنوعی گفت: در آینده دارندگان تمامی مشاغل، شغل خود را از دست خواهند داد و تنها لوله کش‌ها، برقکارها و پرستاران به مدت طولانی‌تری در شغل خود فعالیت خواهند داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مارتین فورد، یک نویسنده آمریکایی که یک کتاب پرفروش راجع به ربات‌ها نوشته است، هشدار داد که به زودی انسان‌ها قادر به رقابت با ماشین آلات در هیچ زمینه‌ای نخواهند بود.

این در حالیست که تام واتسون، نایب رئیس حزب کارگر انگلیس گفت: ظهور ربات‌ها تضمینی برای آینده شغلی این کشور است زیرا مردم انگلیس کارهایی خسته کننده و معمول را انجام میدهند.

فورد که تازه‌ترین کتاب خود با عنوان "ظهور ربات‌ها: فناوری و عوارض ناشی از آینده بدون شغل" هشدار داده است که انسان‌ها نمی‌توانند در رابطه با انقلاب هوش مصنوعی خشنود باشند.

وی در گفت‌وگو با دیلی‌استار آنلاین اذعان کرده است که زمینه‌های شغلی که مردم در آن در امان هستند به مهارت‌هایی همچون هماهنگی دست و چشم و انعطاف پذیری نیازمند هستند، پس باید به فکر شغل‌هایی فنی چون لوله‌کشی و برق‌کاری بیفتیم.

وی همچنین گفت: پرستاری نیز چون نیاز به همدلی ومراقبت دارد و شغل‌هایی که خلاقانه هستند، می‌توانند برای مدتی طولانی تری در امان باشند.

هشدارهای فورد تنها چند روز پس از صحبت‌های تام واتسون انتشار یافت که گفته بود: در مورد تاثیر تغییرات تکنولوژیکی و آینده‌ای ویرانگر که به سبب افزایش ربات‌ها ایجاد خواهد شد، بیش از حد صحبت شده است.

واتسون افزود: گاهی اوقات ممکن است احساس کنیم که ما در حال آماده شدن برای دنیایی هستیم که در آن هوش مصنوعی، الگوریتم‌ها و اتوماسیون جای تلاش انسان و کار سخت را خواهند گرفت و تمامی ابعاد جامعه و اقتصاد ما را تشکیل خواهند داد و چشم‌اندازی ترسناک برای آینده ایجاد خواهند کرد.

واتسون ادامه داد: با اجازه دادن به ماشین آلات قرن بیست و یکم برای انجام وظایف خسته کننده و معمول در محل کار، وقت انسان‌ها برای انجام کارهایی با مزایای اقتصادی بیشتر آزاد خواهد شد.

وی همچنین طی پیامی به مردم گفت که از حضور ربات‌ها در آینده ترس نداشته باشند.