۰ نفر

هدف‌گذاری ایجاد ۴ هزار شغل در فروش اینترنتی سال آینده

۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷
کد خبر: 178552
هدف‌گذاری ایجاد ۴ هزار شغل در فروش اینترنتی سال آینده

یک کارآفرین فروش اینترنتی از هدف‌گذاری برای ایجاد ۴ هزار شغل جدید مطابق قانون کار و تامین اجتماعی در حوزه فروش اینترنتی در سال 96 خبر داد و گفت: روند جهانی تمامی کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن است.

حسنعلی باغبانیان فعال فروش اینترنتی در یک نشست خبری از رفتار و عملکرد برخی در مواجهه با کارآفرینان انتقاد کرد و گفت: انتظار کارآفرینان از دولت و دستگاه‌های ذی ربط، ایجاد زیر ساخت لازم برای توسعه فضای کسب و کار و حذف قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری است.

وی ادامه داد: به عنوان یک کارآفرین هیچ عنوان از دولت توقع حمایت مالی نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: توقع کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها از دولت حمایت معنوی است و دولت می‌تواند با اصلاح بسیاری از قوانین موانع کسب و راه را از سر راه بردارد.

به گفته وی، کارآفرینی به خود خودی دارای مشکلات بسیاری است و وظیفه پرداخت حقوق آخر ماه سنگین است که در این شرایط وارد کردن فشار بیرونی و مانع ایجاد کردن بر سختی‌های کارآفرینی می‌افزاید.

باغبانیان درباره جنجال برخی فروشگاه‌های اینترنتی بر سر لزوم پرداخت مالیات، تاکید کرد: فروشگاه‌های اینترنتی مانند سایر بنگاه‌ها طبق قانون موظف به پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 25 درصد مالیات تکلیفی سالانه هستند و باید مالیات مربوطه را بپردازند.

وی تصمیم اخیر نمایندگان دولت برای ایجاد اتحادیه صنفی کسب‌و کارهای اینترنتی را اقدام مناسبی دانست و گفت: در حال حاضر روند جهانی کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن است، همچنان که روند جهانی بازار فروش نیز به سمت فروش اینترنتی سوق یافته است.

باغبانیان از برنامه‌ریزی برای ایجاد 4 هزار شغل جدید مطابق قانون کار و تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد و گفت: در حالی که ایجاد شغل برای دولت بسیار هزینه بر است، بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان بنابر ذات تجارت شخصی کارآفرینی می‌کنند و در دور شدن مشکلات اشتغال از جامعه، یاریگر هستند.