۰ نفر

چین از اپل شاکی شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۰۴
کد خبر: 176439
چین از اپل شاکی شد

یکی از نمایندگان شرکت اپل در گفت‏وگویی با سازمان دیده‏بان مصرف‏کنندگان در پکن، درباره مشکلات باتری‏های دستگاه آی‌فون صحبت کرد.

طبق گزارش‏ها، این مشکل که مربوط به گوشی 6s می‏شود، باعث شده است که گوشی مدام خاموش شود و بعد از روشن‏شدن، فقط 30 درصد شارژ نگه دارد. این مشکل به‌طور گسترده‏ای از سوی کاربران آی‌فون مطرح شد تا آنجا که دولت چین نیز به این مشکل مستقیما اشاره کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آی تی ایران، شرکت اپل در این گفت‏وگو با انجمن حقوق مصرف‏ کنندگان کشور چین (CCA) اعلام کرد که این مشکل به هیچ عنوان خطرناک نیست و با جایگزین‏کردن یک باتری جدید برطرف می‏شود. شرکت اپل همچنین عنوان کرد که این شرکت در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن علت به وجود آمدن مشکل را بررسی و آن را رفع کند.

اپل اشاره کرد که این مشکل مربوط به یکسری از گوشی‏های 6S می‏شود که در ماه سپتامبر سال 2015 تولید شده‏اند. هنوز مشخص نیست که این مشکل چرا تا این میزان در چین پراهمیت جلوه داده شده است، اما طبق تجربه‏های گذشته مشخص است که دولت چین دل چندان خوشی از شرکت‌های خارجی ندارد.

اپل قبلا نیز درباره بسته شدن iBook Store و iTunes Movie با مقامات چین رودررو شده بود و علاوه‌بر این، نام این شرکت نیز از لیست «مراجع خرید اینترنتی قابل اطمینان»، توسط دولت چین حذف شده است.