۰ نفر

بهترین گوشی‌های سال ٢٠١٦ کدامند؟

۹ دی ۱۳۹۵، ۹:۰۵
کد خبر: 167428
بهترین گوشی‌های سال ٢٠١٦ کدامند؟

انتخاب بهترین گوشی هوشمند برای یک سال کار بسیار دشواری است. هرساله تولیدکنندگان مختلف چینی، کره‌ای، ژاپنی، آمریکایی و... گوشی‌های پرچم‌دار خود را با نهایت توانشان وارد بازار می‌کنند و با‌وجوداین، هیچ گوشی هوشمندی را نمی‌توان در همه زمینه‌ها بهترین دانست. در پایان این شمایید که تصمیم می‌گیرید کدام گوشی هوشمند بهترین است.

بهترین از نظر طراحی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارنت، شیائومی به‌یکباره با معرفی Mi MIX تعجب همگان را برانگیخت؛ یک گوشی هوشمند تقریبا بدون حاشیه صفحه‌نمایش با طراحی جذاب و بدنه سرامیکی. همچنین شاید در نگاه اول طراحی گلکسی نوت ٧، پرچم‌دار بخت‌برگشته سامسونگ چندان انقلابی و متفاوت به نظر نرسد اما می‌توان گفت این گوشی بلوغ طراحی سامسونگ پس از گلکسی اس٦ اج و گلکسی اس٧ اج محسوب می‌شود.

بهترین  از نظر صفحه‌نمایش

صفحات Super AMOLED سامسونگ در چند سال اخیر به درجه‌ای از بلوغ رسیده‌اند که همواره به وسیله وب‌سایت‌های معتبر مثل DisplayMate به عنوان بهترین معرفی می‌شوند.

بهترین از نظر کیفیت دوربین

با وجود اینکه DxOMark پیکسل را به عنوان بهترین گوشی برای عکاسی انتخاب کرده است اما راستش را بخواهید انتخاب بهترین دوربین سلیقه‌ای خواهد بود. دلیل انتخاب پیکسل در این بخش به حالت فوق‌العاده عکاسی +HDR گوگل باز‌می‌گردد. گلکسی‌اس٧، اس٧ اج و گلکسی‌نوت٧ همگی از دوربین مشابهی برخوردارند که عالی عمل می‌کند. شاید نقطه قوت اصلی تصاویر این گوشی‌ها جزئیات عالی در همه شرایط نوری و همچنین سریع‌ترین فوکوس خودکار میان همه گوشی‌های هوشمند باشد. گفتنی است تصاویر ثبت‌شده به وسیله دوربین‌های آیفون ٧، ال‌جی وی ٢٠ و هواوی پی ٩ نیز با اختلاف کمی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرد.

بهترین  از نظر فیلم‌برداری

LG V٢٠ شاید از نظر لرزش‌گیری و جزئیات بهترین انتخاب نباشد اما امکانات بسیاری دارد که آن را به گزینه اول برای فیلم‌برداری حرفه‌ای تبدیل می‌کند. مهم‌ترین نکته در دوربین V٢٠ قابلیت تنظیمات دستی حین فیلم‌برداری است.  در آیفون٧ پلاس همچنین امکان زوم اپتیکال تا دو برابر بدون افت کیفیت نیز وجود دارد و بهترین ویدئوهای صحنه آهسته را نیز کماکان آیفون ثبت می‌کند.

بهترین  از نظر سرعت و کارایی

با وجود اینکه همه پرچم‌داران کنونی به ‌اندازه کافی سریع هستند اما اگر سریع‌ترین سرعت در اجرای اپلیکیشن‌ها و سوئیچ بین آنها مدنظر شماست، آیفون ٧ اپل کماکان بهترین است. همچنین اگر چند دقیقه با پیکسل گوگل کار کنید قطعا متوجه خواهید شد روان‌ترین تجربه اندرویدی را می‌توانید با گوشی‌های جدید گوگل تجربه کنید.

بهترین از نظر نوآوری

ال‌جی برای اولین‌بار با معرفی طراحی ماژولار در پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود خیلی‌ها را به جی٥ امیدوار کرد. اما استفاده و تعویض ماژول‌ها در Moto Z موتورولا ساده‌تر بود هرچند درعوض به ضخامت گوشی اضافه می‌شد و ماژول‌های جذاب‌تری مثل ماژول دوربین یا پروژکتور قیمت بسیار بالایی داشتند.

بهترین‌ از نظر ارزش خرید

گوشی وان‌پلاس٣ کماکان بهترین ارزش خرید را دارد. کیفیت ساخت بالا، تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ٨٢٠، رم بالا و نرم‌افزار، روان از جمله ویژگی‌های چشمگیر این گوشی ٤٠٠ دلاری است. حال اگر بتوانید ٤٠ تا ٧٠ دلار بیشتر هزینه کنید،

OnePlus ٣T را با اسنپ‌دراگون ٨٢١، دوربین سلفی بهتر و شش گیگابایت رم در اختیار خواهید داشت. همچنین نوا پلاس هواوی کیفیت ساخت بالایی دارد و از صفحه‌نمایش باکیفیت، دوربین عالی با فیلم‌برداری ٤K و دوام شارژ خوب بهره می‌برد.

بهترین از نظر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

V٢٠ می‌تواند هدفون‌های حرفه‌ای با امپدانس بالا را بدون مشکل درایو کند، صداهای بلند و باکیفیت را بدون مشکل ضبط کند، هنگام فیلم‌برداری تنظیمات حرفه‌ای ارائه دهد و با دوربین واید خود تصاویر متفاوتی بگیرد. همچنین در هوآوی میت ٩ می‌توانید تقریبا همه‌چیز را شخصی‌سازی کنید.

بهترین جمع‌وجور سال ۲۰۱۶

شکی نیست iPhone SE اپل بهترین گوشی جمع‌وجوری است که می‌توانید خریداری کنید. همچنین Xperia X Compact که مدل جمع‌وجور Xperia X محسوب می‌شود، با وجود اینکه یک پرچم‌دار محسوب نمی‌شود ولی یکی از بهترین گزینه‌ها در دنیای اندروید برای علاقه‌مندان به گوشی‌های جمع‌وجور محسوب می‌شود.

بهترین از نظر دوام شارژ باتری

 به گفته کارشناسان، میت ۹ می‌تواند حتی تا دو روز هم شما را همراهی کند. این گوشی به لطف باتری چهار هزار میلی‌آمپرساعتی و البته صفحه‌نمایش با وضوح P١٠٨٠ به جای p١٤٤٠ مرسوم در پرچم‌داران دوام شارژ بالاتری تقریبا در همه زمینه‌ها دارد. پیکسل ایکس‌ال گوگل و آیفون ٧ پلاس اپل از بهترین‌ها هستند.