۰ نفر

برگزاری همایش «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی»

۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱
کد خبر: 153520
برگزاری همایش «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی»

همایش «فرصت ها و چالش های فضای مجازی» با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت این فضا 4 و 5 آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اولین دوره از همایش «فرصت ها و چالشهای فضای مجازی» با اولویت دهی به شبکه سازی و ارایه آموزش به افراد در راستای شناسایی آسیب‌ها و فرصت های فضای مجازی چهارم و پنجم آبان ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

این همایش با مشارکت 26 سازمان دولتی و غیر دولتی و همکاری سازمان بهزیستی کشور و بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت دنیای آینده با تحلیل و بررسی راهکارهای استفاده از فرصت ها و شناسایی تهدید های فضای مجازی کار خود را آغاز می کند.

همایش یاد شده با رویکرد پیشگیری و ارتقای سلامت و همچنین محورها و اهدافی نظیر بهره وری در فضای مجازی، فضای مجازی و نقش نهادهای آموزشی، فضای مجازی و مهارت‌های داشتن ارتباط سالم، فضای مجازی و امنیت اطلاعات، آگاهی و سواد دیجیتال خانواده‌ها و کاهش‌آسیب‌ فرزندان، فضای مجازی و انگیزه‌های حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی، روابط بین نسلی و فضای مجازی، فضای مجازی و نهاد خانواده، فضای مجازی و مسئله زنان، سیاستگذاری در فضای مجازی و ... برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی نظیر مبانی نظری و روش شناسی در شبکه های اجتماعی، آموزش مهارت های سواد رسانه ای در عصر رسانه های نوین، آشنایی با روش های جلوگیری از هک شدن و ایجاد امنیت در فضا مجازی و همچنین حریم خصوصی در جهان فناورانه از جمله بخش های مهم این همایش است.

در خلال برگزاری همایش ملی دوسالانه «بررسی فرصت ها و چالش های فضای مجازی» کارشناسان و مسئولان سازمان ها و نهادهای آموزشی و خدماتی با آخرین دستاوردهای علمی و تجارب ملی در این حوزه آشنا می‌شوند.