۰ نفر

واردات ضابطه‌مند گوشی آیفون به ایران

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۷:۲۹
کد خبر: 146364
واردات ضابطه‌مند گوشی آیفون به ایران

شـرکت اپـل با گوشی‌های اسمارت فون خود چندین سال است جزو محبوب‌ترین برندهای گوشی در سطح جهان و همچنین در ایران است.

طی چند سال اخیر عدم وجود نمایندگی رسمی و فعال این شرکت در کشور عرصه را برای بسیاری از شرکت‌های متفرقه باز گذاشت تا با نام‌های مختلف به خدمات‌رسانی برای کاربران استفاده‌کننده از آیفون بپردازند. از سال گذشته وزارت صنایع و معادن با مشکل نبود شرکت وارد‌کننده قانونی گوشی‌های آیفون روبه‌رو شد، بین سال‌های 88 تا 91 شرکت مه تل و یک شرکت دیگر اقدام به واردات قانونی گوشی‌های آیفون می‌کردند که عدم تایید اسناد این دو شرکت باعث کنسل شدن فعالیت آنها شد و از سال 91 به بعد هیچ شرکتی به شکل رسمی واردات گوشی‌های آیفون را برعهده نداشت،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ، اخیرا و در یکسال گذشته وزارت صنایع و معادن اقدام به تایید یک لیست 9 نفره از 9 شرکت وارد‌کننده کرد تا واردات رسمی گوشی‌های اپل را برعهده بگیرند، بعد از آن نیز 8 شرکت دیگر را هم به تایید این لیست 17 نفره رساند، لازم به ذکراست هرکدام از این شرکت‌ها دارای برند مخصوص به خود بوده و فعالیت‌های خاص در زمینه خدمات مربوط به آیفون را ارائه می‌کنند.

مدیرکل خدمات سازمان حمایت با اشاره به اینکه ماهانه ۱۰۰ هزار گوشی آیفون قاچاق در کشور خرید و فروش می‌شود، گفت: این سازمان صلاحیت ۱۸ شرکت برای واردات رسمی تلفن همراه آیفون را تایید کرده است.

سیدجواد احمدی درباره واردات گوشی آمریکایی آیفون به کشور اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده ماهانه حدود ۱۰۰ هزار گوشی آیفون به‌طور رسمی در کشور خریداری می‌شود اما حتی یک عدد از آنها به‌طور رسمی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور نشده است.

افتتاح نخستین فروشگاه رسمی اپل در ایران در بازار بزرگ چارسو

این در حالیست که شرکت سیب طلایی هوشمند به‌عنوان چهارمین شرکت از این لیست 17 نفره که توسط سازمان حمایت از مصرف‌کننده‌ها تایید شد، دست به افتتاح دفتر رسمی واردات، فروش و خدمات پس از فروش گوشی‌های آیفون در ایران و در بازار بزرگ چارسو زد. این شرکت که صاحب امتیاز و دومین وب‌سایت رسمی www. apple. ir می‌باشد کار خود را از حدود 10 روز دیگر با یک دفتر اصلی و مرجع در طبقه منفی یک بازار چارسو شروع خواهد کرد.

لازم به یادآوری است با توجه به بحث رجیستری‌ها که دیر یا زود اعمال خواهد شد کلیه گوشی‌هایی که از مبادی غیرقانونی به کشور وارد می‌شوند، کار نخواهند کرد و شرکت سیب طلایی هوشمند به‌عنوان نخستین شرکت وارد‌کننده قانونی این برند محبوب اسمارت فون در بازار بزرگ چارسو اقدام به خدمات‌رسانی برای هم‌میهنان گرامی خواهد کرد.