۰ نفر

تایید صلاحیت ۱۸ واردکننده رسمی آیفون

۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۳۴
کد خبر: 145561
تایید صلاحیت ۱۸ واردکننده رسمی آیفون

مدیر کل خدمات سازمان حمایت با اشاره به اینکه ماهانه ۱۰۰ هزار گوشی آیفون قاچاق در کشور خرید و فروش می‌شود گفت: این سازمان صلاحیت ۱۸ شرکت برای واردات رسمی تلفن همراه آیفون را تایید کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدجواد احمدی در خصوص واردات گوشی آمریکایی آیفون به کشور اظهار کرد: براساس برآوردهای انجام شده ماهانه حدود ۱۰۰ هزار گوشی آیفون به طور رسمی در کشور خریداری می‌شود اما حتی یک عدد از آنها به طور رسمی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور نشده است.

وی افزود: این گوشی که به صورت قاچاق به کشور می‌آید ثبت سفارشی برای آنها انجام نمی‌شود اما براساس تقاضای موجود در بازار به صورت غیرقانونی وارد شده و به فروش می‌رسد که دولت به دنبال ساماندهی عرضه این محصولات است.

مدیر کل خدمات سازمان حمایت ادامه داد: از آنجایی که امکان واردات رسمی این گوشی برای کشور ما وجود ندارد اما تقاضای زیادی برای مصرف آن وجود دارد تصمیم بر واردات قانونی این محصول همراه با خدمات پس از فروش اما بدون وجود نمایندگی رسمی در کشور گرفته شد.

احمدی تصریح کرد: تا به امروز ۱۸ شرکت از طرف سازمان حمایت به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند که بعد از تایید نهایی اسامی آنها به سازمان توسعه تجارت برای اجازه ثبت‌سفارش داده می‌شود.

این گوشی تلفن همراه آمریکایی در حجم بالایی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد اما وضعیت اجازه واردات آن به عنوان کالای مصرفی آمریکایی به کشور مشخص نیست. براساس دستورالعمل وزارت صنعت ورود هرگونه کالای مصرفی آمریکایی به کشور ممنوع است و شواهد موجود نشان می‌‌دهد که این کالا براساس ضوابط واردات کالاهای مصرفی بادوام که شامل خدمات پس از فروش می‌شوند به کشور به طور رسمی وارد خواهد شد.