۰ نفر

یارانه انرژی خانه‌ها در سال چقدر می‌شود؟

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰
کد خبر: 253983
یارانه انرژی خانه‌ها در سال چقدر می‌شود؟

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: دولت سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار یارانه برای انرژی که در ساختمان‌ها مصرف می‌شود هزینه می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد شکرچی‌زاده در حاشیه کنفرانس صنعت ساخت اظهار کرد: با به کارگیری روش‌های نوین ساختمان‌سازی، ‌­ می‌توان ۳۰ درصد از ۴۰ درصد انرژی که در ساختمان ها هدر می‌رود جلوگیری کرد.

وی افزود: به دنبال بازیابی صنعت ساختمان هستیم که ببینیم چگونه می‌توانیم این جایگاه را ارتقاء ببخشیم.

شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه باید صنعت ساخت در توسعه کشور جایگاه اساسی داشته باشد، گفت: این صنعت می‌تواند در رشد صنعت اقتصادی کشور و اشتغالزایی تأثیرگذار باشد که باید با همکاری بخش خصوصی انجام شود.

وی تصریح کرد: احیای بافت‌های فرسوده یک موضوعی است که با توجه به بحث‌های مالی آن باید بخش خصوصی وارد شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مقاوم سازی در برابر زلزله و ساخت شهرهای هوشمند را پیگیری کنیم و ظرفیت هوشمندسازی را در ساختمان سازی بالا ببریم.

شکرچی‌زاده تاکید کرد: براساس قانون٬ دستگاه‌های دولتی باید ظرف دو سال مصرف انرژی در ساختمان‌ها را کاهش دهند که بودجه آن را نداریم و در بودجه سال ۹۷ نمایندگان مجلس باید این کار را انجام دهند.

وی افزود: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و اگر نتوانیم در صحن مجلس آن را مطرح کنیم، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه ‌ برای اجرای طرح کاهش مصرف انرژی، ‌ همه باید تلاش کنند گفت:­­ ظرفیت خوبی در بخش خصوصی وجود دارد که بتوان­­ مصرف انرژی را کاهش داد­ و باید از فناوری‌های نو و سازگار با محیط زیست استفاده کنیم.