۰ نفر

لکه نفتی سانچی ۳برابر شد

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳
کد خبر: 246736
لکه نفتی سانچی ۳برابر شد

به گزارش روزنامه استریتز تایمز، نشت نفت از تانکر غرق شده ایرانی در سواحل شرقی چین تنها ۳ هفته بعد از غرق شدن در اثر آتش، بیش از ۳ برابر شده است.

بر اساس این گزارش اداره اقیانوسی دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کرده که ۳ لکه نفتی با مساحت ۳۳۲ کیلومترمربع در روز یکشنبه را گزارش کرده‌اند و این در مقایسه با آخرین خبری که روز چهارشنبه گزارش شد بود و از لکه نفتی ۱۰۱ کیلیومتر مربعی حکایت می‌کرد حاکی از سه برابر شدن حجم لکه‌های نفتی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا ، این روزنامه با اشاره به پیشینه کشتی سانچی نوشت: «این کشتی ۱۳۶ هزار تن نفت خام سبک را از ایران حمل می‌کرد که با یک کشتی باری هنگ کنگی در اوایل ماه ژانویه برخورد کرد. این تصادف پیگیری مقامات برای یافتن خدمه و جلوگیری از وقوع یک فاجعه زیست محیطی را در پی داشت.»

بر اساس این گزارش، پیکر سه تن از ۳۰ سرنشین ایرانی کشتی و دو خدمه بنگلادشی پیدا شده است. به گفته مقامات اداره اقیانوسی چین، سه کشتی گشت‌زنی ساحلی یکشنبه شب در صحنه حاضر بودند و میزان نشت نفت را بررسی کرده‌اند.

به گزارش استریتز تایمز، نوع نفت کنسانتره کشتی سانچی از جنس لکه‌های سنتی نفتی، نبوده است؛ اما در عین حال آلودگی بسیار جدی‌ متوجه زندگی آبزیان بوده و جدا کردن آن از آب کار سختی است. این نفت‌کش محموله‌ای از یک میلیون بشکه نفت را حمل می‌کرد.

بر اساس این گزارش، منطقه‌ای که این کشتی غرق شده یکی از مناطق مهم از نظر گونه‌های آبزیان نظیر ماهی مرکب است و از طرفی بسیاری از گونه‌ها مانند ماهی زرد و خرچنگ آبی در زمستان به این منطقه می‌روند. این مسیر همچنین مسیر مهاجرت پستانداران دریایی مانند نهنگ‌های خاکستری است.