۰ نفر

نایب رییس مجلس با افزایش قیمت‌ حامل‌ها، تلویحا موافقت کرد

سناریوی علی مطهری برای افزایش قیمت بنزین

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۰
کد خبر: 246467
سناریوی علی مطهری برای افزایش قیمت بنزین

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای بنزین باید دو یا سه نرخ تعیین شود، و درآمد حاصل از این افزایش صرف ایجاد شغل شود، گفت:در مورد افزایش قیمت‌ حامل‌ها مردم باید ببینند که مصلحت‌شان چه چیزی را اقتضا می‌کند و همان را قبول کنند و نظرات تخصصی را بپذیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی مطهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق مجلس، با هیچ گونه افزایش قیمتی در مورد حامل های انرژی موافقت نکرده است، تصریح‌کرد: البته در صحن مجلس و در زمان بررسی لایحه بودجه این احتمال وجود دارد که برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق تغییر کند و ممکن است پیشنهادات دیگری مطرح شود و در نهایت باید ببینیم که نمایندگان در صحن چه تصمیمی را در مورد قیمت حامل های انرژی و به ویژه بنزین می گیرند.

مطهری با بیان اینکه بهتر است قیمت بنزین دو نرخی و حتی سه نرخی شود، اظهار کرد: به عنوان مثال این پیشنهاد می‌تواند در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد که برای میزان مصرف بنزین تا 80 لیتر در ماه، یک هزار تومان، برای میزان مصرف تا 120 لیتر در ماه 1200 تومان و برای میزان مصرف از 120 لیتر به بالا در ماه قیمت 1500 تومان در نظر گرفته شود.

نماینده تهران در مجلس در عین حال تاکید کرد: افزایش قیمت 200 تومانی و 500 تومانی می تواند به عنوان اخذ مالیات و منبع درآمدی برای دولت در نظر گرفته شود که آن را یا در مسیر اشتغال زایی یا در مسیر بهبود حمل و نقل کشور استفاده کند.

مطهری در ادامه افزود: در حال حاضر نگرانی هایی از این جهت وجود دارد که افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین موجب افزایش میزان تورم و رشد قیمت کالاها و فشار اقتصادی بیشتر به مردم شود، اما مردم هم باید ببینند که مصلحت‌شان چه چیزی را اقتضا می‌کند و همان را قبول کنند و نظرات تخصصی را بپذیرند.