۰ نفر

احیای اراضی ایلام و خوزستان از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱:۱۸
کد خبر: 232731
احیای اراضی ایلام و خوزستان از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: احیای زمین های خوزستان و ایلام از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی است که تا سال 92 مسکوت مانده بود و در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت.

محمدباقر نوبخت این مطلب را عصر دوشنبه در نشست بررسی عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با موضوع توسعه روش‌های نوین آبیاری و شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در محل سازمان برنامه و بودجه بیان کرد که با حضور محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پروژه آبرسانی به‌ اراضی استان های خوزستان و ایلام شامل 550 هزار هکتار بود که تاکنون 247 هزار هکتار آن آبیاری، احیا و تحویل داده شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: پروژه آب‌رسانی خوزستان از این جهت که یکی از برنامه‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در سفر به استان ‌خوزستان بود، بسیار حایز اهمیت است و بر اساس گزارش های داده شد که تا سال 92 این طرح پیشرفت قابل توجهی نداشت.

وی افزود: در نخستین سفرهای استانی رییس‌جمهوری در سال 92 این طرح جزء تعهدات رییس‌جمهوری قرار گرفت و تاکنون هر کس از این پروژه بازدید کرده تحت تاثیر کار ارزشمند و توسعه‌گرای آن قرار گرفته است.

نوبخت ضمن تشکر از وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به جای اینکه مستقیم از پول پرفشار استفاده کند، تصمیم گرفت با واردات نهاده های مورد نیاز منابع‌مالی پروژه را تامین کند تا نقدینگی ناگهانی و فشار باعث تورم نشود و کار به مرور انجام شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: این سازمان موظف است وزارت‌نیرو را به ایفای تعهداتش در فاز دوم پروژه احیای زمین های خوزستان متقاعد کند.

وی افزود: ما انتظار نداریم این وزارتخانه آب فوق‌العاده‌ای را تامین کند اما می‌خواهیم هماهنگی موثرتری با وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد تا طرح 550 هزار هکتار به پایان برسد که درخواست مقام معظم رهبری و طرح اقتصاد مقاومتی است.

ساماندهی واردات و صادرات و بازنگری در فعالیت های گمرکی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نامگذاری شد.