۰ نفر

بازار نفت نیازمند تمدید فریز نفتی

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱:۱۵
کد خبر: 232730
بازار نفت نیازمند تمدید فریز نفتی

«سهیل المزروعی» وزیرصنعت و انرژی امارات متحده عربی دوشنبه شب درخصوص تمدید فریز نفتی اوپک و نقش آن در تعادل بازار این ماده سوختی تاکید کرد: برای استقرار بازارهای جهانی، نیازمند تمدید فریز نفتی هستیم.

المزروعی با بیان این که قیمت نفت در حال حاضر منطقی و مناسب است و ادامه فریز نفتی ذخایر مازاد نفتی را به صفر خواهد رساند، گفت: بازارهای نفتی برای توازن کامل نیازمند کاهش یکصد و 58 میلیون بشکه ای است که این موضوع به صورت مستقیم سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اظهارات وزیر انرژی امارات یک روز پیش از برگزاری نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مورد چگونگی تمدید توافق کاهش تولید نفت عنوان شده است.

هر چند برخی تولیدکنندگان غیراوپک ممکن است مایل به ادامه همراهی با اعضای این سازمان برای کاهش تولید نباشند اما انتظار می رود اعضای اوپک با تمدید توافق یاد شده موافقت کنند.

وزیران نفت و انرژی اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کردند با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

براساس این توافق، مقرر شد اوپک روزانه یک میلیون و ٢00 هزار بشکه از سطح تولید خود بکاهد.

ایران، نیجریه و لیبی تا رسیدن به سطح تولید پیش از بحران خود از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شدند.

اوپک همچنین بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک از جمله روسیه را برای کاهش روزانه 600 هزار بشکه در با خود همراه کرد.

همچنین اعضای اوپک در نشست رسمی چهارم خرداد 96 این سازمان با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای 9 ماه دیگر موافقت کردند.

فردا (21 نوامبر) اوپک و کشورهای غیراوپک هم پیمان آن، در مورد تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 تصمیم گیری خواهند کرد.