۰ نفر

بررسی طرح سه شرکت خارجی برای توسعه یک میدان نفتی

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
کد خبر: 227099
بررسی طرح سه شرکت خارجی برای توسعه یک میدان نفتی

شرکت ملی نفت نتایج طرح‌ توسعه میدان چنگوله که از سوی شرکت گازپروم‎نفت روسیه، دی.ان.او نروژ و شرکت ملی نفت تایلند ارائه شده است را بررسی کرد.

معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری (نفت و گاز) مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت اعلام کرد: این موضوع در جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت بررسی و پیرامون متغیرهای مخزنی، فازهای مختلف برنامه‌های پیشنهادی شرکت‌ها جهت توصیف و توسعه میدان و برنامه تولید پیش‌بینی شده، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این جلسه، اعضای کمیته مشاوران مدیریت مخازن ضمن بررسی سابقه فعالیت سه شرکت ارائه دهنده نتایج مطالعات‌، نظرات خود را در باره طرح‌های ارائه شده مطرح و نکاتی را به منظور بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیت‌های موجود اعلام کردند.

میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهر مهران و در فاصله 10 تا 15 کیلومتری خط مرزی ایران و عراق و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد که با توجه به محرز بودن ارتباط ساختمانی این میدان با میدان آذر، چنگوله در چارچوب واگذاری عملیات توسعه از طریق قراردادهای جدید نفتی در اولویت قرار گرفته است.

توسعه میدان نفتی چنگوله با هدف حفاری 19 حلقه چاه، در 2 فاز پیش بینی شده است، پس از اجرای 2 فاز، در مجموع 50 هزار بشکه نفت در روز از این میدان مشترک نفتی استخراج خواهد شد.

نفت «درجای» میدان چنگوله به میزان حدود 4.3 میلیارد بشکه برآورد می شود.