۰ نفر

عامل افزایش قیمت نفت چه‌بود؟

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 227022
عامل افزایش قیمت نفت چه‌بود؟

گزارش ها نشان می دهد که همه گزینه هایی که می تواند بازار نفت را متوازن کند، برای اوپک و متحدانش باز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، تولید نفت تا سپتامبر آینده 8 صدم درصد افزایش یافته است؛اوپک و متحدانش از جمله روسیه تا سپتامبر آینده توافق کرده اند که برنامه کاهش تولید نفت را ادامه بدهند.

در همین حال،کمپانی بیکر هیوز گزارش داده که تعداد چاههای استخراج نفت برای سومین هفته پیاپی در ایالات متحده کاهش یافته است.

قیمت نفت کشورهای عضو اوپک نزدیک به 52 دلار در هر بشکه است و انتظار می رود تصمیم به گسترش محدودیت عرضه نفت اعضای اوپک در جلسه 30 نوامبر که در وین برگزار می شود،ادامه یابد.تنش در عراق موجب افزایش قیمت نفت در هفته قبل شده و نیروهای عراقی کنترل شهرک زامار که میدان نفتی عین زولا و باتما در این منطقه قرار دارد،را در دست گرفته اند.

یک تحلیلگر مسایل نفتی در سیدنی به بلومبرگ می گوید:کلید حرکت اوپک در مذاکرات ماه آینده برای گسترش توافق، روسیه است که نشان داده سابقه همکاری خوبی با اوپک دارد.

واقیت این است که تولیدکننده های نفت آمریکا هم  رشدی نکرده اند و این موضوع به موفقیت توافق اوپک کمک کرده است.البته مجموعه این عوامل ممکن است قیمت نفت را کمی بالاتر ببرد؛شاید نزدیک به 54 دلار در هر بشکه.

نفت وست تکزاس اینترمدیت برای ماه دسامبر با 40 سنت افزایش به 52.24 دلار در هر بشکه در بازار نیویورک معامله شده است که البته جمع ارزش معامله حدود 49 درصد زیر میانگین 100 روزه است.

نفت برنت برای ماه دسامبر با بیش از 30 سنت افزایش  یا 5 درصد به 58.05 دلار در هر بشکه در معاملات بازار بورس لندن معامله شده است.

بررسی ها نشان می دهد که قیمت بازار جهانی نفت  یک درصد نسبت به هفته قبل برای دومین هفته متوالی افزایش یافته است.با این حال براساس گزارش کمیته وزرای عضو اوپک میزان ذخایر نفت هنوز 159 میلیون بشکه بیش از میانگین پنج سال اخیر است.

نفت