۰ نفر

افزایش قیمت جهانی نفت

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 227007
افزایش قیمت جهانی نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۵ سنت، معادل ۰.۲۶ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت خاورمیانه بر بازار سایه افکنده و در حالی که بازار آمریکا نشانه‌های بیشتری از کاهش شکاف عرضه و تقاضا نشان می‌دهد و تقاضا در آسیا نیز در حال افزایش است، قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش همراه بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 15 سنت، معادل 0.26 درصد افزایش به 57 دلار و 90 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 29 سنت، معادل 0.56 درصد افزایش به 52 دلار و 13 سنت رسید.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در مؤسسه ریوکین سکیوریتیز گفت: «در حالی که نگرانی‌ها از احتمال اختلال در عرضه نفت کردستان عراق موجب افزایش قیمت‌ها شده، قیمت نفت دیگر نگرانی‌ای از جهت افت به زیر 50 دلار ندارد».

او لافلین افزود: «تولید نفت آمریکا نیز اخیراً برای دومین بار از وقوع طوفان متأثر شده و تعداد سکوهای حفاری نفتی برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است».

مؤسسه بیکر هاگز اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به 20 اکتبر با 7 مورد کاهش به 736 سکو رسیده که پایین‌ترین رقم از ماه ژوئن تاکنون بوده است.

همچنین در بازارهای اصلی نفت آسیا، میزان تقاضا به‌ویژه در چین و هند اولین و سومین وارد کنندگان بزرگ نفت جهان همچنان قوی گزارش شده است.

میزان تقاضای نفت چین در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر به‌طور متوسط 8.5 میلیون بشکه در روز بوده است. بانک بارکلیز انگلیس در گزارشی نوشت، از مهمترین عوامل افزایش اشتهای چین برای خرید نفت می‌توان به کاهش تولید داخلی، افزایش دسترسی پالایشگاه‌های مستقل به واردات و صادرات و بالا بردن ذخایر نفتی استراتژیک این کشور اشاره کرد.

عطش هند برای خرید نفت نیز در حال افزایش است. هند در ماه سپتامبر به رکورد واردات روزانه 4.83 میلیون بشکه در روز رسید.