۰ نفر

افزایش ۳۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵
کد خبر: 203926
افزایش ۳۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از افزایش ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۸۰ هزار مگاوات تا پیش از تابستان سال ۹۷ خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، «هوشنگ فلاحتیان» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک اظهار داشت: به دنبال افزایش ظرفیت تولید برق در استان خوزستان هستیم  و این کار را از طریق بهره برداری از نیروگاه های ماهشهر و بهبهان شروع کردیم و با تکمیل نیروگاه بهبهان و بخش بخار آن بیش از 1000 مگاوات به میزان تولید برق در استان خوزستان افزوده خواهد شد.

وی افزود: اقدامات زیادی در زمینه حل مشکلات موجود بر سر سرمایه گذاری در صنعت برق در این استان انجام شده و امیدواریم علاوه بر نیروگاه اندیمشک پروژه های دیگری را نیز عملیاتی کنیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به تاثیر احداث نیروگاه بر اشغالزایی در منطقه و سایر صنایع، اذعان داشت: ما وظیفه داریم بسترهای لازم برای سرمابه گذاری در این حوزه را فراهم کنیم و با استفاده از امکانات و زیر ساخت های کم نظیر موجود در این استان، انگیزه های لازم برای سرمایه گذاری و اشتغال و تولید را فراهم کنیم .

وی ادامه داد: اهمیت برق دراین استان بسیار بیشتر از دیگر نقاط کشور است و باید به درستی استفاده و تبدیل به ارزش افزوده شود. فلاحتیان در خصوص میزان مصرف برق در استان خوزستان گفت: پیک باربرق در این استان در حدود 7 هزار و 800 مگاوات بوده در حالی که این میزان در استان تهران حدود 8 هزار و 800 مگاوات است.

وی افزود: مردم اندیمشک بدون اغراق شایسته ارایه خدمت هستند و ما باید تمام توان خود را در راستای خدمت ریانی به این مردم قرار دهیم. معاون وزیر نیرو تصریح کرد: قرارداد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اندیشمک با گروه مپنا منعقد شده و تجهیزات مورد نیاز نیز سفارش داده شده است.

فلاحتیان با بیان اینکه "با همکاری و پیگیری نهادهای مرتبط باید این نیروگاه قبل از تابستان 98 به صورت کامل آماده و در مدار برق کشور قرار گیرد"، گفت: این نیروگاه از جمله نخستین نیروگاه کشور است که قرار است با راندمان بالای 58 درصد و استفاده از تکنولوژی های جدید ساخته و دانش فنی ساخت آن به داخل کشور منتقل شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کل دنیا توربین های کلاس E را بروز و ظرفیت آنها از 160 مگاوات به 180 مگاوات رسانده ایم که افتخار بزرگی برای همکاران ما در صنعت برق کشور است.

این مقام مسئول از برنامه افزایش ظرفیت تولید برق کشور به 80 هزار مگاوات خبر داد و گفت‌: ظرفیت اسمی تولید برق کشور به عدد 77 هزار مگاوات رسیده و ما تصمیم داریم تا پیش از تابستان 97 به ظرفیتی فراتر از 80 هزار مگاوات برسیم.

فلاحتیان با بیان اینکه "برای احداث هر یکهزار مگاوت ظرفیت برق، نیازمند صرف 4 هزار میلیارد تومان هزینه هستیم"، اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال مصرف برق کشور حدود 10 درصد افزایش یافته است و این بدان معنا است که ما باید سالانه 7 هزارمگاوات برق جدید تولید کنیم که این موضوع نیاز به صرف 28 هزار میلیارد تومان هزینه است.