۰ نفر

عربستان از کاهش تولید نفت خود خبر داد

۲۲ دی ۱۳۹۵، ۱:۴۳
کد خبر: 169930
عربستان از کاهش تولید نفت خود خبر داد

دو منبع آگاه انرژی به خبرگزاری رویترز گفته اند که آرامکو - بزرگ ترین شرکت نفتی عربستان - به مشتریان آسیایی خود گفته است که آنها در ماه آینده میلادی (فوریه) میزان کم تری نفت دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیشتر تخفیف نفت عربستان در ماه فوریه (بهمن/ اسفند) به مشتریان اروپایی و آمریکا اختصاص خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آرامکو البته به جزئیات تخفیفات نفتی خود هیچ اشاره ای نکرده است، اما منابع آگاه هفته گذشته از تخفیف 3.7 درصدی قیمت نفت آرامکو در ماه آینده میلادی خبر داده بودند.

روسیه نیز در چارچوب توافق کشورهای عضو سازمان تولیدکننده نفت (اوپک) و غیرعضو، روزانه 130 هزار بشکه از تولید نفت خود خواهد کاست. 

این اقدام روسیه در چارچوب اجرای برنامه کاهش اوپک صورت می گیرد که مقرر شد تا تولید نفت کشورهای تولیدکننده روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش یابد.

براساس توافق اوپک، تولید نفت این سازمان از ابتدای سال جاری میلادی و به مدت شش ماه روزانه با کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای، به 32 میلیون و 500 هزار بشکه می رسد.

براساس توافق دیگری که بین اوپک و کشورهای غیر عضو مانند روسیه صورت گرفت، مقرر شد تا این کشورها نیز روزانه 600 هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند.