۰ نفر

به دنبال عدم تامین گاز کافی؛

۶۰ درصد ظرفیت نیروگاه شازند از مدار خارج شد

۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶
کد خبر: 162390
۶۰ درصد ظرفیت نیروگاه شازند از مدار خارج شد

مدیرعامل نیروگاه شازند از خروج دو واحد نیروگاه از مجموع چهار واحد تولیدی این مجموعه صنعتی به دلیل نبود سوخت گاز خبر داد.

حمیدرضا بادرستانی، گفت: هم‌اکنون نیروگاه با 40 درصد ظرفیت کار می‌کند و 60 درصد ظرفیت به دلیل نبود سوخت مصرفی کافی از مدار خارج شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: نیروگاه شازند در مجموع روزانه هفت میلیون متر مکعب سوخت گاز نیاز دارد و در حال حاضر حداقل چهار میلیون متر مکعب کمبود سوخت داریم.

مدیر عامل نیروگاه شازند با بیان اینکه در حال حاضر از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: بنا بود سوخت مصرفی نیروگاه تامین شود، اما شرکت گاز در این خصوص همکاری لازم را ندارد و با مشکل مواجه شده‌ایم.

مدیر عامل نیروگاه شازند در رابطه با دلیل عدم تامین سوخت گاز مصرفی نیروگاه اظهار کرد: شرکت گاز بالا رفتن مصرف گاز خانگی را دلیل این عدم همکاری عنوان کرده است.

براساس دستور اکید رییس جمهور در سفر هیات دولت به استان مرکزی و نیز مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا نیروگاه شازند حق استفاده از سوخت مازوت را ندارد. در روزهای اخیر این نیروگاه به دلیل عدم تامین سوخت گاز خلاف مصوبه از سوخت مازوت استفاده کرد که این موضوع در خبری با عنوان "باز هم مصرف مازوت در نیروگاه شازند" در سایت این خبرگزاری منتشر شد.