۰ نفر

معاون وزیر کار خبر داد؛

تشکیل ستاد صیانت از بنگاه‌ها و حفظ اشتغال/ حفاظت از ۴۲۰ هزار شغل

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 297926
تشکیل ستاد صیانت از بنگاه‌ها و حفظ اشتغال/ حفاظت از ۴۲۰ هزار شغل

معاون وزارت کار از دستور سرپرست این وزارتخانه برای ارتقاءکارگروه رفع موانع تولید به ستاد صیانت از اشتغال و بنگاه‌های مشکل‌دار خبر داد و گفت: در نتیجه فعالیت این کارگروه تا به حال از ۴۲۰ هزار شغل صیانت شده است.

احمد مشیریان، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت شناسایی و رفع مشکلات بنگاه‌ها و کارگاه‌های مشکل‌دار، گفت: کارگروه رفع موانع تولید در سطوح استانی و ملی با حضور نمایندگانی از سایر معاونت‌های وزارتخانه در حال بررسی وضعیت این کارگاه‌هاست.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس،وی ادامه داد: تعداد این کارگاه‌ها در اسفند ماه سال گذشته 1430 مورد بوده که در سه ماهه اول سال جاری به 1350 واحد کاهش یافته است.

معاون وزارت کار ادامه داد: با توجه به مشکلات اخیر بنگاه‌ها و کارگاه‌ها و تشدید مشکلات آنها در شرایط اقتصادی اخیر جلسات کارگروه به صورت متمرکز و متراکم برگزار می‌شود. بنگاه‌های مورد بررسی اگر مربوط به زیرمجموعه‌های شستا و یا مرتبط با وزارت کار باشد در همین وزارتخانه پیگیری می‌کنیم و مواردی که خارج از این وضعیت است، به سایر وزارتخانه‌ها برای پیگیری و رفع مشکلات ارجاع می‌دهیم.

به گفته وی در هفته‌های اخیر مشکلات هپکو، آذراب و فولاد خوزستان در کارگروه ملی پیگیری شده است.

مشیریان همچنین از دستور سرپرست وزارت کار برای تبدیل این کارگروه به ستاد صیانت از اشتغال و بنگاه‌های مشکل‌دار خبر داد و گفت: در روزهای اخیر جلساتی با قطعه‌سازان خودرویی، شرکت ماموت و برخی دیگر از شرکت‌ها داشته‌ایم و مشکلاتی که در جلسه مطرح شد به وزارت صنعت، اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه فعالیت این کارگره از 420 هزار شغل صیانت شده است، گفت: در مجموع از 1351 بنگاه مشکل‌دار که 120 هزار کارگر را تحت پوشش قرار می‌دهند در فاصله زمانی 2-3 ماهه عده‌ای از کارگروه خارج و عده‌ای دیگر وارد می‌شوند. بنگاه‌هایی که از بررسی خارج می‌شوند عمدتا مشکلاتی داشتند که حل شده است و مشکلات بنگاه‌هایی که وارد می‌شوند را نیز به طور دقیق در کارگروه بررسی می‌کنیم.

معاون وزارت کار  با اشاره به احصاء مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی بنگاه‌های مشکل‌دار در این کارگروه تاکید کرد: عمده مشکلات درون سازمانی این بنگاه‌ها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش،بدهی معوق، مطالبات کارگری، بالا بودن هزینه‌های تولید و فرسودگی ماشین‌آلات،‌انباشت تولیدات رقابت‌ناپذیر در بازار، و مشکلات مدیریتی است و عمده مشکلات برون سازمانی که کارگاه‌ها با آن درگیر هستند رکود صنعت، عدم تامین مواد اولیه، عدم فروش در بازار داخلی، مشکلات فروش در بازار خارجی و همچنین مشکلات انتقال ارز در زمینه صادرات است.