۰ نفر

بررسی مشکلات پالایشگاه داران بخش خصوصی

نیاز ۵میلیارد دلاری پالایشگاه‌داران برای طرح‌های توسعه‌ای/ پالایشگاه داران بیشتر مشکلات مالیاتی و صادراتی دارند

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷
کد خبر: 294293
نیاز ۵میلیارد دلاری پالایشگاه‌داران برای طرح‌های توسعه‌ای/ پالایشگاه داران بیشتر مشکلات مالیاتی و صادراتی دارند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور پالایشگاه داران در جلسه این کمیسیون از نیاز ۵ میلیارد دلاری آنها برای طرح‌های توسعه‌ای بهینه‌سازی و کیفیت‌بخشی خبر داد.

اسدالله قره خانی در تشریح نشست امروز (یکشنبه، 28 مرداد) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: دستورکار نخست بررسی سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر نیرو بود که نخست سوال علیرضا محجوب درباره اپراتورهای پست برق، تبدیل وضعیت این نیروها و استخدام آنها مطرح شد و در نهایت نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشد؛ بنابراین سوال برای طرح در صحن علنی مجلس به هیئت رییسه ارسال می شود.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: سوال دوم مربوط به بنده درباره وضعیت سدها، جلوگیری از تبخیر آب سدها، حقابه تالاب ها، حقابه کشاورزان، مشکلات زیست محیطی و اقلیمی، انتقال آب بین حوزه ای، شبکه های توزیع آب درون شهرها، فرسودگی آنها، فاضلاب شهری و پساب ها بود.

بررسی مشکلات پالایشگاه داران بخش خصوصی

وی با بیان اینکه بخشی از سوالات بنده ملی و بخشی استانی بود، ادامه داد: مقرر شد معاونان وزیر نیرو ظرف یک ماه توضیحات و اسناد را درباره سوال ارائه دهند که اگر قانع نشدم درباره سوال تصمیم گیری می شود.

قره خانی با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دستورکار بعدی حضور انجمن صنفی پالایشگاه داران در کمیسیون بود که مشکلات پالایشگاه داران بخش خصوصی در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

پالایشگاه داران بیشتر مشکلات مالیاتی و صادراتی دارند

وی افزود: با توجه به اینکه پالایشگاه ها به شرکت های خصوصی، سازمان های عمومی غیردولتی و صندوق های بازنشستگی واگذار شده، انجمن مدعی بود که قادر به ادامه طرح های توسعه ای خود نبوده و با مشکل نقدینگی مواجه است.

قره خانی با بیان اینکه یکی از مشکلات پالایشگاه داران این بوده که عمدتا قیمت، میزان خوراک، حق العمل و قیمت فرآورده ها تکلیفی است، ادامه داد: پالایشگاه داران بیشتر مشکلات مالیاتی و صادراتی دارند.

پالایشگاه داران عنوان کردند که اندوخته ای ندارند

وی با بیان اینکه پالایشگاه داران مطرح کردند که برای طرح های توسعه ای بهینه سازی و کیفیت بخشی مازوت سرمایه ای حدود 5 میلیارد دلار را نیاز دارند، تصریح کرد: پالایشگاه داران عنوان کردند که اندوخته ای ندارند، بنابراین مقرر شد که کارگروهی با حضور مرکز پژوهش ها، کمیسیون و بخش خصوصی تشکیل و  پیش از اینکه بودجه در صحن علنی مطرح شود از ناحیه کمیسیون به دولت ارائه و در لایحه بودجه قرار گیرد و سپس به کمیسیون اعاده شود.