۰ نفر

کمبود سوخت هواپیما صحت ندارد

بهانه تراشی ایرلاین‌ها برای تحمیل گرانی به مردم

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 294284
بهانه تراشی ایرلاین‌ها برای تحمیل گرانی به مردم

عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: تولید سوخت هواپیما در داخل کشور و به صورت ریالی انجام می شود از این رو این بهانه مناسبی برای افزایش نرخ بلیت نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، یوناتن بت کلیا، با اشاره به برخی شایعات مبنی بر نبود سوخت برای هواپیما در کشور، گفت: چنین شایعاتی کذب بوده و متاسفانه برخی ایرلاین ها با این بهانه گرانی نرخ بلیت خود را توجیه می کنند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از هزینه های شرکت های هواپیمایی به صورت ریالی و برخی دیگر به صورت ارزی تامین می شود، افزود: خوشبختانه تولید سوخت هواپیما در داخل کشور و به صورت ریالی تولید می شود از این رو این بهانه مناسبی برای افزایش نرخ بلیت نیست.

نمی توان منکر هزینه های بالای شرکت های هواپیمایی شد

وی با تاکید بر اینکه نمی توان منکر هزینه های بالای شرکت های هواپیمایی شد، تصریح کرد: هر چند نوسانات ارزی تاثیر بسیاری بر نرخ بلیت هواپیما داشته اما این نباید دلیلی بر افزایش بی ضابطه نرخ ها باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر عملکرد ایرلاین ها داشته باشد، گفت: نقش سازمان تعزیرات حکومتی در مقابله با نرخ های نجومی بلیت هواپیما باید پررنگ تر باشد.

تذکر کمیسیون عمران مجلس به وزارت راه درباره گرانی بی ضابطه نرخ بلیت هواپیما

بت کلیا با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس تذکر ویژه ای به وزارت راه و شهرسازی در خصوص گرانی بی ضابطه نرخ بلیت هواپیما داده است، افزود: سازمان هواپیمایی باید گزارش دقیقی از چرایی افزایش نرخ بلیت هواپیما به مجلس ارایه کند زیرا رویه فعلی نارضایتی های بسیاری رقم زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار داغی برای بی قانونی پروازهای چارتری نیز فراهم شده است، تصریح کرد: متاسفانه گرانی و همچنین لغو یک طرفه پروازهای چارتری دیگر تخلف ایرلاین ها در چند ماه اخیر بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تجدیدنظر در پروازهای چارتری باید در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار بگیرد، گفت: در حال حاضر شناور شدن نرخ ها تنها به نفع ایرلاین ها بوده است از این رو ادامه این رویه به صلاح نیست.