۰ نفر

حذف «فوق‌العاده ویژه» از پاداش پایان خدمت فرهنگیان

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۵۲
کد خبر: 287144
حذف «فوق‌العاده ویژه» از پاداش پایان خدمت فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی درباره مصوبه اخیر دولت مبنی بر حذف فوق‌العاده شغل از پاداش پایان خدمت بازنشستگان ارائه کرد و گفت: این مصوبه از امسال اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن، درباره علت حذف فوق‌العاده ویژه از پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی اظهار کرد: حذف فوق‌العاده ویژه از پاداش پایان خدمت جزو مصوبات دیوان محاسبات است که دولت به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: تا زمانی که شخص شاغل است و حقوق دریافت می‌کند فوق‌العاده را در حقوقش را دارد. اما پس از فراغت از شغل از حالت مستمر خارج شده و در محاسبه پاداش پایان خدمت لحاظ نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اجرای این مصوبه گفت: این مصوبه عطف به‌ماسبق نمی‌شود و از امسال به اجرا در می‌آید. تاریخ اجرا را هنوز به طور قطعی اعلام نکردند و ممکن است نیمه دوم سال باشد.

الهیار در پاسخ به اینکه با حذف فوق‌العاده ویژه چه میزان از دریافتی پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته کاسته خواهد شد؟ گفت: بستگی به درصدی دارد که به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. فوق‌العاده از حدود ۲۵ درصد تا ۵۰ درصد در دستگاه‌های اجرایی متفاوت است و در آموزش و پرورش ۳۲ درصد است. این درصد در فرمولی قرار گرفته و محاسبه می‌شود.