۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبرداد؛

نمایندگان مجلس به دنبال حذف ارز مسافرتی

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 286740
نمایندگان مجلس به دنبال حذف ارز مسافرتی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هیچ مبنایی برای اختصاص ارز مسافرتی به حجاج و گردشگران وجود ندارد، از پیگیری برخی نمایندگان برای حذف آن خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، طیبه سیاوشی شاه عنایتی با تاکید بر لزوم حذف ارز مسافرتی، اختصاص آن را به گردشگران  در شرایط فعلی غیرمنطقی دانست و گفت: ارز دولتی تنها باید به بیماران، دانشجویان و افرادی که شرایط اضطراری و خاص دارند اختصاص یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال حذف ارز مسافرتی هستند، افزود: هیچ توجیه و ضرورتی برای اختصاص ارز دولتی به گردشگران وجود ندارد زیرا از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند البته مشخص نیست که دولت بر چه اساسی حذف ارز دولتی را در دستور کار قرار نداده است.

وی ادامه داد: علاوه بر گردشگران به حجاج هم نباید ارز دولتی اختصاص یابد زیرا در دنیا این موضوع به هیچ وجه مرسوم نیست اما در ایران هنوز این سنت غلط  تداوم یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه هیچ مبنایی برای اختصاص ارز مسافرتی به حجاج و گردشگران وجود ندارد، تصریح کرد: مشخص نیست بر اساس کدام ضوابط و قوانین چنین اقدامی انجام می‌شود و  تداوم این کار جای سوال دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم افزود: هر چند برخی نمایندگان به دنبال حذف ارز مسافرتی بودند اما متاسفانه پیگیری‌های آنها راه به جایی نبرده است؛ انتظار می‌رود نمایندگان در نشست علنی فردا در کنار پیگیری سایر مشکلات اقتصادی، طرح و پیگیری این موضوع را نیز در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اختصاص ارز دولتی به حجاج و گردشگران را "فسادبرانگیز" خواند و گفت: ارز دولتی نباید صرف خرید اقلام و کالاهای غیرضرور و تفریحات خارج از کشور شود.