۰ نفر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

دولت ریسک شفاف سازی را پذیرفته است

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۹:۲۲
کد خبر: 286681
دولت ریسک شفاف سازی را پذیرفته است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید ریسک شفاف سازی را پذیرفته است تا با قرار دادن اقتصاد ملی در اتاق شیشه ای، نتایج آن را در رونق کسب و کار و اشتغال ببیند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «عیسی منصوری»  افزود: به طور معمول دولت ها از شفاف سازی در بخش های مختلف پرهیز می کنند، زیرا بلافاصله در معرض نقد قرار می گیرند.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون ادامه داد: افزایش اشتغال و رونق کسب و کار نتیجه مبارزه دولت با فساد و تلاش برای ایجاد شفافیت است.

وی یادآور شد: اقتصاد غیرشفاف و ورود کالا از طریق مبادی غیررسمی به کشور به طور مستقیم حوزه اشتغال و کارآفرینی را در کشور تحت تاثیر قرار می دهد و بر نرخ بیکاری می افزاید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای نمونه با ورود پوشاک از طریق قاچاق به کشور طی سال های گذشته، ظرفیت های تولید در این بخش کاهش یافته و برخی واحدهای تولیدی تعطیل شده اند.

 پس از انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و نیز تهیه گزارشی از تخلف در واردات خودرو، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد با تشکیل کارگروه ویژه ای با مشارکت وزیران امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی نسبت به اعمال اصلاحات رویه ای و نهایی کردن سامانه ای یکپارچه برای کنترل واردات و صادرات کشور از مبداء تا مقصد و ایجاد شفافیت لازم و جلوگیری از تکرار چنین جرائمی اقدام کنند.

وی همچنین به وزیر دادگستری دستور داد در رسیدگی به تخلفات تعزیراتی افراد و شرکت هایی که از طریق تقلب، گرانفروشی، احتکار و اخلال در نظام عرضه و تقاضا به منافع نامشروع دست یافته اند تسریع کند و نسبت به اعمال مجازات های مقرر اقدام کند.

روحانی از معاون اول خود نیز خواست برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه و خشکاندن ریشه ها و عوامل فساد ساختاری، رسیدگی به لوایح «مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و «شفافیت» را در اولویت قرار دهد و نسبت به ارسال سریع آن ها به مجلس شورای اسلامی اقدام کند.