۰ نفر

سخنگوی وزارت خارجه:

ظریف به دیدار مقام معظم رهبری خواهد رفت

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 285660
ظریف به دیدار مقام معظم رهبری خواهد رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: نشست روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور از روز شنبه 30 تیر به صورت رسمی آغاز می‌شود و تا بعدازظهر روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.در جریان برگزاری این نشست روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور به همراه آقای ظریف به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: نشست روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور از روز شنبه 30 تیر به صورت رسمی آغاز می‌شود و تا بعدازظهر روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

بهرام قاسمی در این ارتباط توضیح داد: در جریان برگزاری این نشست روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور به همراه آقای ظریف به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.

وی با اشاره به عنایت همیشگی مقام معظم رهبری به موضوع دیپلماسی و سیاست خارجی کشور و همچنین نقش نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، اظهار کرد: این دیدار فرصت بسیار مغتنمی برای دست اندکاران دستگاه دیپلماسی کشور است که از نزدیک در جریان آخرین نگاه و مواضع ایشان در ارتباط با موضوعات بین المللی، منطقه ای و روابط خارجی قرار گیرند .

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه در روز یکشنبه مراسم افتتاحیه این اجلاس با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور برگزار خواهد شد، گفت: همچنین در روز یکشنبه آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و اقای علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جمع روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور در مورد آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و آخرین تحولات منطقه ای و جهانی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی به سخنرانی تعدادی دیگر از مقامات ارشد کشورمان در این اجلاس اشاره کرد و افزود : در این اجلاس در ارتباط با مسائل منطقه، دیپلماسی اقتصادی و نقشی که سفارتخانه‌ها می‌توانند برای گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران با دیگر کشورها داشته باشند بحث و گفت‌وگو خواهد شد و مقاماتی از دستگاه‌های مربوطه در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد.

قاسمی همچنین با بیان اینکه روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور در جریان برگزاری این نشست جلساتی جداگانه و تخصصی با بخش های مختلف وزارت امور خارجه و همچنین سایر وزارت خانه ها خواهند داشت، تصریح کرد: ما تلاش کردیم که این اجلاس را کارشناسی محور برگزار کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در این نشست سفرایی که ماموریت آنها به اتمام رسیده است، شرکت نخواهند کرد و سفرای جدید که اگرمان خود را از کشورهای محل ماموریت‌شان دریافت کرده‌اند و به زودی عازم محل ماموریت شان خواهند شد، حضور پیدا خواهند کرد .