۰ نفر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

۴هزار و ۷۵۰میلیارد تومان به حساب بازنشستگان واریز شد

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۰۰
کد خبر: 280497
۴هزار و ۷۵۰میلیارد تومان به حساب بازنشستگان واریز شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه نظام درمانی بازنشستگان ساماندهی می‌شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم حق بازنشستگان به تاراج برود و با فساد بخش‌های شرکتی مبارزه می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جمشید تقی‌زاده در جلسه هم‌اندیشی با کانون‌های بازنشستگی استان گلستان اظهار داشت: در روز بیست و سوم خرداد ماه مبلغ 4 هزار و750 میلیارد تومان به حساب بازنشستگان واریز شد که شامل مابه التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه هم بود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که می‌خواستیم قبل از عیدسعید فطر این پول به حساب بازنشستگان واریز شود اگر کمک‌های رئیس جمهور، آقای نوبخت و وزیر نبود این پرداخت میسر نمی‌شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه بازنشستگان استان گلستان 2 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، افزود: امروز بازدیدی از خانه امید استان داشتم، فعالیت‌های خوبی در این خانه انجام شده که در نوع خود استان گلستان و دیگر استان‌ها نقطه عطفی به شمار می‌رود.

وی گفت: من با عشق و علاقه برای حل مشکلات بازنشستگان وارد این مجموعه شدم  و بنا داریم جعبه سیاه مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری را تغییر دهیم و اجازه ندهیم حق بازنشستگان مانند گذشته به تاراج برود.

تقی زاده گفت: بحث مبارزه با فساد و اینکه ساختار ضد فساد در بخش‌های شرکتی ایجاد شود یکی از اهدافی است که در شرکت‌هایی که با پول شما بازنشستگان خریداری شده است، دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امروز این نوید را به شما می‌دهیم که در تمام شرکت‌های متعلق به بازنشستگان که کم‌بازده هستند مدیریت را توانمند کنیم و یا اگر بر اثر ناتوانی مدیریت نتوانستند به شما خدمات ارائه کنند با واگذاری این شرکت‌ها به بخش خصوصی با پول آن‌ها وارد بازار سرمایه شویم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در رابطه با مسائل معیشتی گفت: در رابطه با آنچه که در بحث همسان‌سازی یا خدمات کشوری مطرح است کار ویژه‌ ای را با نمایندگان آغاز کردیم و از کانون‌های بازنشستگی تقاضا می کنم نظرات اصلاحی خود را در طول 2 هفته آینده اعلام کنید تا بتوانیم قانون خدمات کشوری را جمع بندی کنیم.

وی با اشاره به بیمه‌های بازنشستگی و خدمات آن ها اظهار کرد: یک بسته حمایتی خوبی برای بازنشستگان طراحی شده که شامل بخش بهداشت دهان و دندان و قسمت‌های دیگر است و تلاش می‌کنیم تا بحث نظام درمانی سازماندهی شود تا این خدمات درمانی از خانه ارائه شود.

وی افزود: یک موضوعی که در هیئت دولت مطرح کردیم و به دنبال گرفتن مصوبه آن هستیم این است که همه وزارت خانه‌ها موظف شوند همه خدماتی که به شاغلین خود ارائه می‌کنند به بازنشستگان هم ارائه کنند.

تقی زاده با بیان اینکه ما کانون‌های بی‌خاصیت نمی‌خواهیم، تاکید کرد: کانون‌هایی که در مجموعه استان‌ها شکل گرفته است حتما باید توانمند شوند تا تمام کارهایی که در صندوق‌های بازنشستگی برون‌سپاری می‌شود به خود کانون‌ها واگذار می‌شود.

وی افزود: امیدواریم کانون‌ها به جایگاهی که مدنظر ماست دست پیدا کنند، همچنین نماینده کانون باید در صندوق بازنشستگی کشور به عنوان نماینده‌ای از بازنشستگان حضور داشته باشد.

تقی زاده ادامه داد: از صدا و سیما درخواست داریم که یک برنامه ویژه بازنشستگان در طول هفته پخش شود تا به شکل زنده با بازنشستگان در ارتباط باشیم، یعنی همان طور که برنامه ورزشی 90 برگزار می‌شود مشابه آن برنامه 90 اجتماعی توسط ما برگزار شود تا بازنشستگان حرف خود را بزنند و مردم و مسئولین حرف آن‌ها را بشنوند.

وی اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده تا دولت و مجلس و سایر قوا خانههای سالمندان را سازماندهی کنند چراکه ما نسلی هستیم از بازنشستگان فرهیخته و اگر کنار هم جمع شویم مجموعه ای جدید با تفکرات جدید را ایجاد کنیم.

تقی زاده ادامه داد: سن امید به زندگی در بین بازنشستگان به 74 سالگی رسیده و مجلس و دولت باید متقاعد شوند تا بستر این امید به زندگی برای بازنشستگان فراهم شود.