۰ نفر

عدم تغییر زمان آزمون سردفتری

دفتر الکترونیک طلاق رونمایی شد

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 280418
دفتر الکترونیک طلاق رونمایی شد

دفتر الکترونیک طلاق با حضور معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رونمایی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، احمد تویسرکانی در آیین بهره برداری همزمان پروژه های عمرانی و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک به مناسبت هفته قوه قضاییه که در سازمان ثبت اسناد، برگزار شد، گفت: از امروز با افتتاح این سیستم دفاتر ثبت طلاق که تا پیش از این به روش سنتی و کاعذی انجام می شد، به صورت الکترونیک به ثبت واقعه طلاق خواهند پرداخت.

وی با اشاره به آمار ثبت ازدواج و طلاق در 2 ماه نخست امسال، گفت: یکی از مسایل امیدوار کننده، آمار مربوط به ثبت ازدواج است که در 2ماه اول امسال ازدواج 6 درصد رشد داشته است.

تویسرکانی گفت: همچنین در 2 ماه نخست امسال روند فزاینده ثبت طلاق متوقف شده و از رشد 6 درصدی به یک درصدی کاهش یافته است، که امیدواریم این روند کاهشی ادامه یابد.

او مهمترین ویژگی الکترونیکی ثبت طلاق را ثبت علل و عوامل طلاق عنوان کرد و گفت: از این سیستم می توان علت وقوع طلاق را بررسی و تحلیل آماری از وضعیت موجود را ارائه داد که اقدام موثری در جهت ارائه خدمات دقیق تر و مناسبت تر به مردم است.

تویسرکانی همچنین به مزایای ثبت واقعه طلاق به صورت الکترونیک هم اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش امنیت نگهداری اطلاعات و محرمانگی، تنظیم سند طلاق، جلوگیری از به وجود آمدن تناقض در تنظیم سند، افزایش سرعت به دسترسی به همه اسناد طلاق تنظیم شده در دفترخانه های کل کشور و لزوم حضور و تایید هویت شهود در دفاتر طلاق است.