۰ نفر

تدابیر ویژه ناجا برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۴۰
کد خبر: 260177
 تدابیر ویژه ناجا برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

فرمانده ناجا اعلام کرد: نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت کشور و یکی از دستگاه های مسئول در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به نام گذاری سال 1397 به نام « حمایت از کالای ایرانی» امسال نیز تدابیر ویژه ای برای تحقق این شعار در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین اشتری در یادداشتی تحت عنوان «تدابیر ویژه ناجا برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی»، آورده است: مزین شدن سال 97 به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اهمیت جایگاه اقتصاد در شرایط فعلی کشور را نشان می دهد؛ معظم له هوشمندانه طی سال های اخیر با نام گذاری این سال ها به اسامی اقتصادی بر لزوم تقویت موضوعاتی همچون تولید ملی، جهاد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در پوشش تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند.

اشتری در ادامه این یادداشت اظهار کرد: مقام معظم رهبری، این بار همه آحاد مردم و مسئولان را مخاطب خود قرار دادند؛ این بدین معناست که در سال جاری برای حمایت از کالای ایرانی باید همه قشرهای مردم، مسؤلان و نهادها ، تمامی تلاش و امکانات خود را برای این هدف مقدس بسیج کنند.

وی افزود: نام گذاری امسال نیز از دو منظر با ماموریت ها و وظایف نیروی انتظامی مرتبط است که یکی از آنها کاهش بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی در حمایت از کالای ایرانی و دیگری مبارزه بی امان و قاطعانه با قاچاقچیان کالا است .

فرمانده ناجا ادامه داد:از منظر اول حمایت از کالای ایرانی دارای آثار متعددی برای اقتصاد و جامعه است که مهم ترین آن ایجاد اشتغال، بهبود سطح معیشتی جامعه و باقی ماندن کارگران بر سر کار خود می باشد که همه اینها کاهش بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی را در بر دارد، موضوعی که مستقیماً با ماموریت های پلیس در ارتباط است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که بنیان های اقتصاد مقاومتی تقویت شود؛ بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی کاهش می یابد و طبیعتاً نیروی انتظامی نیز می تواند در پی کاهش این ناهنجاری ها و التهابات، تمرکز خود را بر تامین امنیت کشور افزایش دهد.

فرمانده ناجا در ادامه این یادداشت افزود: از منظر دوم باید تاکید کرد موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی، ارتباط مستقیمی با وظایف پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

اشتری اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا همیشه در صدر اولویت های پلیس قرار داشته است اما امسال با توجه به انتخاب شعار 'حمایت از کالای ایرانی' از سوی مقام معظم رهبری ، نیروی انتظامی تدابیر ویژه ای به منظور حمایت و پشتیبانی بیشتر از تولید کنندگان داخلی در نظر گرفته و تلاش های خود در این حوزه را مضاعف می کند.

وی تصریح کرد: ناجا طی سالیان اخیر طرح ها و برنامه های متنوعی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را عملیاتی کرده و با راه اندازی قرارگاه هایی در مرزها و فرماندهی انتظامی استان ها ، توانسته است موفقیت های بسیاری کسب و به میزان بالایی از ورود کالاهای خارجی قاچاق جلوگیری کند.

سردار اشتری به این نکته نیز اشاره کرد که سال گذشته میزان تشکیل پرونده های قاچاق بالای 500 میلیون تومان 63 درصد رشد داشته و ارزش ریالی کل کشفیات قاچاق نیروی انتظامی در مجموع بالغ 4 هزار میلیارد تومان بوده است که این امر علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، جلوگیری از بیکاری تعداد زیادی کارگر و تعطیلی کارخانه‌ها را نیز در پی داشته است.

وی گفت: در زمان حاضر علاوه بر ورود کالاهای قاچاق از مبادی غیر رسمی، برخی کالاها نیز از مبادی رسمی وارد کشور می شوند و امیدواریم با اجرای مصوبه ستاد کل نیروی های مسلح مبنی بر حضور و نظارت نیروی انتظامی در تمامی مبادی ورودی و گمرکی کشور مسیر رفع این معضل هموار شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که نیروی انتظامی در نظر دارد با تقویت بخش های سخت افزاری و نرم افزاری خود در مبادی رسمی و غیر رسمی قاچاق، میزان کشفیات را افزایش دهد.

فرمانده ناجا در این یادداشت از مردم درخواست کرد که با خرید کالای ایرانی به تقویت بنیان های اقتصادی کشور کمک کنند، پر واضح است که اگر می خواهیم که اقتصاد این کشور رونق پیدا کند و فرزندانمان آینده ای روشن در پیش داشته باشند، باید سراغ کالاهای ایرانی برویم.