۰ نفر

با تصویب مجلس مقرر شد

اختصاص پنج‌صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به تقویت نهاد خانواده

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 253726
اختصاص پنج‌صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به تقویت نهاد خانواده

در سال آینده پنج صدم درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها برای تقویت نهاد خانواده در اختیار اداره کل امور بانوان و خانواده استان‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای، نمایندگان مجلس بند الحاقی 7 تبصره 12 این لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه در راستای سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر «تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آن» و در اجرای ماده(101) قانون برنامه ششم توسعه و در جهت توان افزایی زنان، پنج صدم درصد(0.05%) از اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها با مجوز شورای برنامه ریزی استانها به‌منظور تحقق اهداف قانونی فوق در اختیار اداره کل امور بانوان و خانواده استان‌ها قرار گیرد. انجام هزینه‌های خارج از اهداف مذکور تصرف در وجوه دولتی محسوب می شود.

بر اساس این مصوبه وزارت کشور مکلف است عملکرد این بند را هر شش‌ماه به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید. همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند مبلغ مزبور را به اداره کل امور زنان و خانواده استان تخصیص دهند.