۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

اندکی از نظرات نمایندگان در تغییرات بودجه لحاظ شده است/ کم توجهی دولت به خواسته‌های نمایندگان موجب رد کلیات شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 248756
اندکی از نظرات نمایندگان در تغییرات بودجه لحاظ شده است/ کم توجهی دولت به خواسته‌های نمایندگان موجب رد کلیات شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد که کمیسیون تلفیق بخش بسیار اندکی از انتقادات نمایندگان مخالف و منتقد را در تغییرات لایحه بودجه لحاظ کرده است.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: تغییراتی که کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه 97 داده نسبت به گذشته خوب است، اما تغییراتی که اعمال شده منطبق بر نظرات نمایندگان مخالف و منتقد نیست و این در حالی است که نقطه نظرات نمایندگان هم از مطالبات و خواسته‌های مردم نشات می‌گیرد.

تابش در ادامه افزود: فراکسیون امید نقدهای جدی به لایحه بودجه 97 داشت، اما پیش از بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس، با در نظر گرفتن شرایط کشور و جامعه و تنگناها و چالش‌هایی که دولت در تامین منابع دارد، تصمیم گرفت که به کلیات لایحه بودجه رای بدهد و در زمان بررسی جزئیات، نظرات و انتقادات خود را مطرح کند.

او خاطرنشان کرد: با این وجود، برخی از اعضای فراکسیون امید و مستقلین که نظرات تخصصی در مورد لایحه بودجه داشتند، تصمیم گرفتند که با کلیات لایحه بودجه مخالفت کنند و از تصمیم فراکسیون پیروی نکردند.

نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار داشت: به هر حال یک عده از نمایندگان هم منتقد دولت هستند و در هر صورت می‌خواهند انتقاد خود را اثبات کنند و جایگاهی را برای منتقد بودن خود قائل باشند. بنابراین طبیعی بود که با وجود مخالفت حتی جمع اندکی از اعضای فراکسیون امید و مستقلین، این لایحه رای نیاورد.

به گفته تابش کم توجهی دولت و مسئولان به خواسته‌ها و نقطه نظرات نمایندگان که از جانب مردم مطرح می‌شود هم، موجب شد که برخی از نمایندگان رای مخالف به کلیات لایحه بودجه بدهند و دلسوزی نکنند که اگر کلیات رای نیاورد، چه اتفاقی می‌افتد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه قرار بود بعد از جلسه مشترک هیئت رییسه و فراکسیون و پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان، کمیسیون تلفیق تغییراتی را در لایحه بودجه اعمال کند، گفت: اما دیروز ظهر مطلع شدیم که گزارش کمیسیون تلفیق چاپ شده و ما هم اعتراض خود را نسبت به این مساله اعلام کردیم و بنابراین نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که فردا در صحن علنی مجلس، چه اتفافاتی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه رخ بدهد.