۰ نفر

شناسایی ۱۰۰مدیر ۲تابعیتی در تفحص مجلس

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 246701
شناسایی ۱۰۰مدیر ۲تابعیتی در تفحص مجلس

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران ۲تابعیتی با تأکید بر اینکه تعداد این مدیران بیش از ۱۰۰ نفری است که اسامی آنها امروز در نشست کمیسیون امنیت ملی قرائت شد، گفت: بسیاری از دستگاه‌های دولتی هنوز اسامی مدیران ۲ تابعیتی خود را اعلام نکرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قرائت اسامی ۱۰۰ نفر از مدیران دو تابعیتی کشور در نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورا اسلامی گفت: بنابه تقاضای هیأت تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی کشور مقرر شد که این اسامی منتشر نشود، اما جهت رسیدگی به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد.

* بسیاری از دستگاه‌ها اسامی مدیران ۲ تابعیتی خود را اعلام نکرده‌اند

وی با تأکید براینکه تعداد مدیران دو تابعیتی کشور بیش از ۱۰۰ نفری است که اسامی آن‌ها امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی قرائت شد، اظهار داشت: این به آن دلیل است که بسیاری از دستگاه‌های دولتی هنوز اسامی مدیران دو تابعیتی خود را به تحقیق و تفحص‌کنندگان اعلام نکرده‌اند.

کریمی قدوسی با ذکر اینکه بیشترین مدیران دو تابعیتی در بدنه وزارت نفت قرار دارد، گفت: با این حال این وزارتخانه هنوز گزارشی از تعداد و اسامی این دسته از مدیران خود ارائه نکرده است.

وی با تصریح بر اینکه باید در به کارگیری افراد دو تابعیتی در سطح مدیریت‌های کشور بازنگری صورت گیرد، اظهار داشت: این بازنگری در جهت با هدف ارتقای امنیت ملی و بهره‌گیری هرچه بیشتر از ظرفیت جوانان برومند داخلی خواهد بود.

* طرح بازنگری در به‌کارگیری ۲ تابعیتی‌ها با مشارکت طیف‌های گوناگون سیاسی تدوین شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرحی با موضوع بازنگری اساسی در به کارگیری اشخاص دو تابعیتی در بدنه مدیریتی کشور گفت: این طرح مطلقاً جناحی نبوده و طیف‌های گوناگون هیئت تحقیق و تفحص از مدیران ۲ تابعیتی در تدوین آن نقش دارند.