۰ نفر

کاهش ۴۰درصدی بودجه عمرانی کشور در سال۹۷

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۹
کد خبر: 237772
کاهش ۴۰درصدی بودجه عمرانی کشور در سال۹۷

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمرانی کشور در سال آینده با کاهش 40 درصدی نسبت به امسال مواجه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا رضایی‌کوچی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: 48 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی برای سال آینده پیش‌بینی شده که نسبت به بودجه عمرانی کل کشور در امسال، با کاهش 40 درصدی مواجه شده است.

وی افزود: البته در بودجه پیشنهادی سال 1397، حدود 80 هزار میلیارد تومان از محل دیگر ظرفیت‌های بودجه تعریف شده که دولت می‌تواند از طریق استفاده از صندوق توسعه ملی، درآمد اختصاصی دستگاه‌ها و بخش خصوصی در کنار ظرفیت بانک‌ها اقدام به تامین آن کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این شرایط امکان تحقق منابع مالی 120 هزار میلیارد تومانی به پروژه‌های عمرانی ایجاد می‌شود که در گرو فعالیت دولت برای دست‌یابی به منابع تعریف‌شده است.

رضایی‌کوچکی بیان کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های کلانی که در برنامه‌های دولت در سال آینده گنجانده شده، اتصال مراکز استان‌ها به شبکه سراسری راه‌آهن است که دولت با این میزان اعتبار 48 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی، قادر به انجام آن نیست مگر این که از مکمل‌های بودجه و استفاده از منابع خارجی بتواند در این بخش فعالیت کند.

وی بیان کرد: دولت برای سال آینده موظف شده که تمهیدات لازم برای پرداخت 32 هزار میلیارد تومان اسنادی که امسال سررسید شده را انجام دهد و این میزان اسناد سررسیدی را پرداخت کند.