۰ نفر

مخالفت دولت و نمایندگان با ارفاق ۵ساله در بازنشستگی فرهنگیان

۲ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰
کد خبر: 233401
مخالفت دولت و نمایندگان با ارفاق ۵ساله در بازنشستگی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان استفاده از ارفاق برای قانون بازنشستگی را نداریم گفت: دولت و نمایندگان با ارفاق ۵ ساله در بازنشستگی فرهنگیان موافقت نمی‌کنند.

 سیدمحمد بطحایی درمراسم آیین افتتاحیه کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: قریب ۵۰ دانش‌آموز جان خود را در زلزله غرب کشور از دست دادند که این باعث تالم و تاسف است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وزارت آموزش و پرورش دامنه و وسعت مخاطبان و یا ذی‌نفعان است که گستره بسیار وسیعی دارد. وقتی واژه ذی‌نفعان را به کار می‌بریم با معنی سنتی خود تفاوت دارد. امروز حدود  ۲۰ میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پروش سروکار دارند و این گستردگی شرایط خاصی را رقم می‌زند که یکی از مهم‌ترین لازمه‌های آن ارتباط و تعامل است. آموزش و پرورش باید با مخاطبان خودش تعامل سازنده داشته باشد.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها مهم‌ترین و قوی‌ترین ظرفیتی هستند که می‌توانند بین نظام مدیریت و برنامه‌ریزی رابطه برقرار کنند، گفت: تشکل‌ها باید نقدها را به صورت نظام‌مند وارد سیستم کنند. من در جلسه‌ای که مدتی پیش با تشکل‌ها داشتیم، گفتم وزارت آموزش و پرورش محتاج این نقدهاست و بدون نقدها نظام آموزش و پرورش به خطا می‌رود و اگر دست نیاز به سمت تشکل‌ها دراز می‌کند از سر نیاز نیست، بلکه برای گام برداشتن درست است.

بطحایی افزود: شرایط لازم برای بقای نظام آموزش و پرورش یک نظام تعاملی و درست است که تاکنون وجود نداشته است و باید کمک کنیم این نظام هدف‌دار و هدفمند را شکل دهیم. در همان جلسه از دوستان این درخواست را داشتم که حضور تشریفاتی نداشته باشند و  باید یک ساز و کار منظم مستمر را طراحی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نکته دیگر تقویت تعامل و ارتباط مستقیم با همه ذی‌نفعان است که در این رابطه تهیه و تولید یک شبکه ملی ارتباطات در جهت تعامل مدنظر ماست. ما قصد داریم یک شبکه تلویزیونی ملی که برنامه‌هایش در حال ساخت است و محدودیت‌های سایر شبکه‌ها را ندارد و با اولیای دانش‌آموزان به راحتی در ارتباط با مسائل اجتماعی سخن می‌گوید را راه‌اندازی کنیم. امیدواریم در روزهای آینده این شبکه راه‌اندازی شود. برنامه‌های ما در این شبکه کسل کننده نیست.

بطحایی افزود: دومین برنامه این است که با ایجاد یک سامانه، زمینه کاندیداتوری همه کسانی که فکر می‌کنند توان مدیریتی لازم را دارند، فراهم کنیم. ما قصد داریم از زنان و جوانان در نظام آموزش و پرورش استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم برای هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان دو نفر را با انتخاب سهام‌داران انتخاب کنیم. می‌دانم این گام‌ها بلند است اما معتقد و امیدوار به برداشتن آنها هستیم.

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین آسیب امروز کشور ما آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برنامه‌هایی را برای کاهش این آسیب‌ها در دست تهیه داریم و سعی در تولید برنامه‌هایی داریم که جذاب باشد و از چشم بینای آموزش و پرورش می‌خواهیم در کنار ما باشند.

وی افزود: ما امکان استفاده از ارفاق برای قانون بازنشستگی را نداریم و از طرفی با وضعیتی که در صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد، نه دولت و نه نمایندگان با ارفاق ۵ ساله در بازنشستگی فرهنگیان موافقت نمی‌کنند.