۰ نفر

در دیدار رییس‌جمهور با سفیر جدید فیلیپین مطرح شد؛

استقبال ایران از گسترش همکاری‌ها با فیلیپین/ ضرورت آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور برای تحکیم مناسبات اقتصادی

۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 227919
استقبال ایران از گسترش همکاری‌ها با فیلیپین/ ضرورت آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور برای تحکیم مناسبات اقتصادی

رییس‌ جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین همواره از روابط بسیار خوب و دوستانه‌ای برخوردار بوده‌اند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق همکاری ها با فیلیپین بویژه در حوزه اقتصادی ، استقبال می کند و مسیر برای توسعه همکاری ها هموار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار  «ویلفر دو سانتوس» سفیر جدید فیلیپین، اهمیت سرمایه‌گذاری‌های مشترک و توسعه فعالیت‌های اقتصادی تهران – مانیل را مورد تأکید قرار داد و گفت: بی‌تردید آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر می‌تواند در تحکیم مناسبات اقتصادی ایران و فیلیپین بسیار مؤثر باشد.

رییس جمهور در ادامه به موفقیت‌های اخیر این کشور در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: امیدوارم همگی بتوانیم در مبارزه با تروریسم موفق و پیروز شده و روز به روز از دامنه این معضل بزرگ جهانی کاسته و آن را ریشه‌کن سازیم.

«ویلفر دو سانتوس» سفیر جدید فیلیپین نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی به روابط خوب تهران و مانیل در نیم قرن گذشته اشاره کرد و گفت: امروز این نیاز را بیش از گذشته احساس می‌کنیم که روابط خود را با تهران بویژه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر سازیم.

سفیر جدید فیلیپین گفت: امیدوارم با مبارزه مشترک و همگانی شاهد نابودی کامل معضل جهانی تروریسم باشیم.

سانتوس همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس سران آ. س . آن در کشورش، ابراز امیدواری نمود که جمهوری اسلامی ایران نیز در سطح مناسب در این نشست شرکت کند.