۰ نفر

مستخدمین حسینی مطرح کرد:

"کرباسیان" اهل نوآوری و پاسخگویی است

۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 211847
"کرباسیان" اهل نوآوری و پاسخگویی است

مستخدمین حسینی گفت: رفتار کاری کرباسیان تاکنون به گونه‌ای بوده که یک گزینه بسیار مناسب برای وزارت اقتصاد محسوب می‌شوند.

حیدر مستخدمین‌حسینی‌، کارشناس اقتصادی، در خصوص گزینه پیشنهادی‌ رئیس‌جمهور برای وزارت امور‌ اقتصادی و دارایی‌ اظهار داشت: در شرایط فعلی یکی‌ از مناسب‌ترین پیشنهادات برای وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ آقای کرباسیان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، این اقتصاددان افزود: ایشان در کار خود کاملا قاطعیت داشته و علاقمند به حوزه کاری خود هستند. ایشان در هر بخشی که حضور داشته‌اند آن بخش با نوآوری و خلاقیت همراه بوده است.

مستخدمین‌حسینی با اشاره به حضورش در مجلس تصریح کرد: زمانی‌ که بنده معاون پارلمانی‌ درمجلس بودم و آقای کرباسیان در گمرک مشغول بودند، در هر جایی که نیاز بود تا گمرک به مجلس پاسخگو باشد ایشان به هیچ عنوانی کوتاهی نمی‌کردند و شخصا برای پاسخگویی در مجلس حضور پیدا می‌کرد و مجلس را در جریان برنامه‌هایی که برای گمرک بود قرار می‌دادند.

وی خاطر نشان کرد: ایشان روحیه پاسخگویی را دارند و موضوعات مختلف را با سایر معاونین خود نیز مطرح می‌کنند.

کرباسیان‌ ادامه داد: یکی‌ از افرادی که در کمیسیون‌های مختلف مجلس همیشه حاضر بودند و حتی سفرهای خودشان را برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان مجلس لغو می‌کردند آقای کرباسیان بودند. ایشان هم با دولت تعامل داشتند و هم در پاسخگویی و ارتباط با مجلس کوتاهی‌نمی‌کردند.

وی گفت: کرباسیان در حوزه خود متخصص و کارشناس محور هستند و به نظرات کارشناسان فوق‌العاده اهمیت می دهند. وی علی‌رغم آشنایی با حوزه سیاست، تمام تلاش خود را کرده‌اند که این موضوع را در کارهایشان دخالت ندهند و در حوزه تخصصی خود پیگیر باشند.

مستخدمین‌حسینی گفت: در دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید تیم اقتصادی آقای روحانی چندان هماهنگ نبودند اما امیدواریم که با توان تعاملی که آقای کرباسیان در اجرا و در حوزه عملیاتی‌ دارند بتوانند این تعامل را در بخش اقتصادی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای رفع مشکلاتی که وجود دارد ایجاد کنند و شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنند.

این تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه کرباسیان فردی عمل‌گرا است، افزود: رفتار کاری ایشان تاکنون به گونه‌ای بوده که یک گزینه بسیار مناسب برای وزارت اقتصاد محسوب می‌شوند.

 وی ادامه داد: با توجه به انتقاداتی‌که برخی به دولت داشته‌اند آقای کرباسیان می‌توانند بخش عمده‌ای از این انتقادات را با نگاه درون گرا و پیوند با اقتصاد جهانی‌جلو ببرند.

معاون سابق بانک مرکزی با اشاره مطالعات جدی و عمیق تئوریک کرباسیان در حوزه جهانی شدن اقتصاد و تالیف و ترجمه کتب متعدد در این حوزه، اظهار داشت: زمانی که آقای کرباسیان مسئولیت گمرک را بر عهده داشتند همواره سعی می‌کردند تا گمرک ایران را در با کلاس جهانی همراه کنند و ‌آن را به روز نگه دارند.

وی افزود: ایشان بحث های جهانی شدن را در دو حوزه تئوریک و اجرا دنبال می‌کنند، و اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر را به درستی به مرحله اجرا گذاشته‌اند.

 وی ادامه داد: اگر سایر تیم اقتصادی نیز این همیاری را داشته باشند و در جهت برقراری تعامل کوشا باشند و روحیه خستگی ناپذیر داشته باشند قطعا شاهد آن‌خواهیم بود که سایر مسائل اقتصادی نیز حل شود.

مستخدمین حسینی گفت: در این مقطع که با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم ( اشتغال، فضای کسب و کار و اصلاح ساختارهای نظام بانکی و خصوصی سازی و مالیات) آقای کرباسیان می‌توانند اقدامات مؤثری داشته باشند.

وی افزود: در این حوزه نظریه‌پردازی به اندازه کافی صورت گرفته و نیروهای متخصص لازم  در وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی وجود دارد و کرباسیان می‌تواند از این توانمندی و ظرفیت به نفع اصلاح ساختار اقتصادی بهره بگیرد.