۰ نفر

اصلاح جامعه؛ از طریق فرهنگ‌سازی درست

افتخار ما این است که برای مردم اتوبان ارتباطی درست کنیم/ با فیلترینگ کاری درست نمی‌شود

۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱
کد خبر: 206582
افتخار ما این است که برای مردم اتوبان ارتباطی درست کنیم/  با فیلترینگ کاری درست نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ایجاد و گسترش زیرساخت های ارتباطاتی و اینترنتی در کشور گفت: افتخار ما این است که برای مردم اتوبان درست کنیم که برای تامین اینترنت محتاج بیرون از کشور نباشند.

محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ملی شرکت شاتل در تهران در پاسخ به انتقادات مطرح شده توسط دبیر شورای عالی تعیین مصادیق مجرمانه به خاطر گسترش پهنای باند اینترنت در کشور گفت: کسانی که می خواهند ما را به حاشیه بکشانند خیلی اعتقادی به توسعه ندارند. بسیاری از اینها فکر مردود دارند و فکر می‌کنند کسی که اینترنت دارد کار خراب می‌کند. اما ما فکر میکنیم مردم درست از اینترنت استفاده می کنند و اگر هم خطایی اتفاق بیافتد خود خانواده ها کنترل و راهنمایی می‌کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه با فیلترینگ و بستن کاری درست نمیشود گفت: درست نیست اگر چند ماشین در اتوبان خلاف کردند ما اتوبان را تعطیل کنیم. به جای اینکه به فکر این باشیم که همه چیز را ببندیم باید همه فکرمان این باشد که جامعه مان را از طریق فرهنگ سازی درست اصلاح کنیم.

وی افزود: اینترنت پدیده ای نو است که ما باید آن را به مردم معرفی کنیم. این وظیفه صدا و سیما، رسانه های مختلف و حتی مبلغین است.

محمود واعظی در این مراسم با اشاره به اینکه سیاست دولت یازدهم شکست انحصار بوده است، افزود : بر همین اساس برای 17 شرکت پروانه FCP  ارایه کردیم تا هر سرویسی را که شرکت مخابرات ایران ارایه می کند این شرکت ها نیز بتوانند انجام دهند.

وی ارایه سرویس بهتر به مردم را در اولویت وزارت ارتباطات بیان کرد و گفت: با ایجاد رقابت میان شرکت ها خدمات بهتر و قیمت ارزانتر به مردم ارایه می شود و اما انحصار موجب ضرر مردم و عدم توسعه شرکت ها است.

واعظی این شور و شوق ایجاد شده در شرکتهای خصوصی را بر مبنای اعتقاد این وزارتخانه بر ایجاد بستر برای این شرکت ها عنوان و اظهار کرد: در گذشته تفکری بخش خصوصی را مقابل دولت می دانست اما امرور دولت این بخش را همکار و همراه خود در انجام کارها می داند.

وی به آغاز فعالیت شرکت های دانش بنیان در دو سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جوانان خلاق ایرانی که تحصیلات خود را در کشور تکمیل کرده اند در معتبرترین شرکت های ICT دنیا به عنوان مدیران موفق مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: در ابتدای حضور در وزارت ارتباطات در هر منطقه ای درخواستی وجود داشت به شرکت مخابرات برای انجام ارجاع می شد اما در حال حاضر تعداد بسیاری شرکت در این حوزه فعال هستند که می توانند ارایه سرویس کنند.

واعظی تفکر حمایت از بخش خصوصی را در وزارت ارتباطات تفکر یک تیم و مجموعه دانست و تاکید کرد: کل مجموعه وزارت ارتباطات با تفکر حمایت از بخش خصوصی، هر کجا محدودیتی ایجاد شود می ایستد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت پروژه های بخش خصوصی در گسترش شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت : بخش خصوصی با انجام پروژه های دسترسی و و تولید محتوا، پازل شبکه ملی اطلاعات را، تکمیل می کنند.

واعظی  با اشاره به اینکه از 4 سال گذشته مطرح می کردند که چرا فیلتر نمی‌کنید و چرا اتوبان ساخته اید، گفت : شبکه انتقال از 900 گیگ در ابتدای دولت در طول 4 سال 11 برابر و پهنای باند از 624 گیک 16 برابر افزایش یافت و ما به این کار، افتخار می کنیم که با این امکانات مردم راحت‌تر زندگی کنند و نیاز به کشورهای دیگر نداشته باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مشکلات FCP ها در کشور اشاره  کرد و افزود: این شرکت ها با انجام این پروژه‌ها تازه در ابتدای راه هستند و از بین این 17 شرکت FCP  در آینده نزدیک باید چند شرکت در داخل و خارج از کشور به عنوان سفیر مطرح شوند و دولت هم از این شرکت ها حمایت می کند.

در ادامه این مراسم افتتاحیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت آنلاین برخی از پروژه‌های ارتباطی و اینترنتی شرکت شاتل را در حوزه اینترنت پرسرعت و خدمات تلفن ثابت به طور رسمی افتتاح کرد.

همچنین طی یک ارتباط تصویری با مرکز شهر چناران در استان خراسان رضوی واعظی پروژه‌ تلفن‌های ثابت مسکن مهر حوزه مهرشهر را افتتاح کرد.

واعظی در پایان با اشاره به فعالیت‌های شرکت شاتل در سال‌های اخیر در مورد این شرکت، اظهار کرد: شرکت شاتل یکی از شرکت های موفقی است که در حال رشد است. این شرکت در حوزه ارائه‌ی خدمات اینترنتی و خدمات پس از فروش به مشتریان خود از شرکت‌های موفق بوده است.