۰ نفر

پیام تبریک رییس جمهوری ازبکستان به حسن روحانی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷
کد خبر: 193156
پیام تبریک رییس جمهوری ازبکستان به حسن روحانی

شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بیست و پنجمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور را شادباش گفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این پیام آمده است: سالگرد واقعۀ مهم در تاریخ دو کشور را که فرا رسیدن بیست و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران است، صمیمانه به جنابعالی تبریک و تهنیت عرض می کنم و آرزوهای نیک دارم.

رئیس جمهوری ازبکستان در پیام به همتای خود افزوده است: طی قرن های متمادی، پیوندهای محکم حسن همجواری، روابط بازرگانی، سنت ها و رسوم مشترک، دو ملت را پیوند داده است.

میرضیایف نوشته است: از اینکه درزمان حاضر، روابط ازبکستان و ایران با تکیه بر این زیربنای تاریخی گسترش می یابد و دوستی ها مستحکم تر می گردد، بسیار خرسندم.

در پایان پیام رئیس جمهوری ازبکستان به روحانی آمده است: به مناسبت این سالگرد خجسته برای جنابعالی سلامتی، سعادت و ادامه موفقیت های بزرگ در انجام مسئولیت خطیرتان و برای ملت دوست ایران هم پیشرفت پایداری، صلح، رفاه و بهروزی ارزومندم.

ازبکستان در آسیای میانه دارای مرز مشترک با افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان به پایتختی تاشکند و حدود 449 هزار کیلومتر مربع مساحت که اکنون بیش از 31 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد، پس از فروپاشی سال 1991همراه دیگر جمهوری های شوروی استقلال یافت.