۰ نفر

بالا رفتن قیمت ارز هیچ پایه و اساسی ندارد

۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶
کد خبر: 173263
بالا رفتن قیمت ارز هیچ پایه و اساسی ندارد

حسین سلیمی گفت:«تا زمانی که برای تراز صادرات و واردات کشور که نیاز ارزی کشور است، عطش درست نکنیم، ارز بالا می رود.»

حسینی سلیمی عضو نمایندگان اتاق بازرگانی تهران دلیل افزایش نرخ ارز در بازار را بررسی کرد وگفت:«بالا رفتن قیمت ارز هیچ پایه و اساسی ندارد. افزایش قیمت ارز ربطی به اقتصاد آمریکا ندارد. وابستگی اقتصاد کشور به آمریکا صفر است.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، وی افزود:« واقعیت این است که تا زمانی که برای تراز صادرات و واردات ما که نیاز ارزی کشور است عطش درست نکنیم، ارز بالا می رود. هر زمانی که تراز مثبت و ارز مازاد داشتیم، خود به خود قیمت ارز متعادل می شود.»

سلیمی عنوان کرد:« قبل از افزایش قیمت ارز به بیش از 3 هزار و 600 تومان، ساختار تک نرخی شدن درحال محقق شدن بود که با افزایش ناگهانی کمی عقب افتاد. اما همچنان ساختار آن در سازمان بورس اوراق بهادر تهیه شده و قوانین موجود است.»

وی تاکید کرد:«اگر نحوه عملکرد شرکت های صادراتی طوری باشد که تا 4 ماه آینده را در بورس بفروشند، مشکل حل می شود. تراز در بورس قیمت گذاری می شود.»

سلیمی در رابطه با شایعات سه نرخی شدن ارز در بازار گفت:« سه نرخی شدن ارز برای دو الی سه هفته مبنایی برای تک نرخی شدن یا نشدن نمی شود. اشکال اساسی این است که می آیند در بودجه ارز را رقم 3 هزار و 300 تومان در نظر می گیرند. تنها راه برای تک نرخی کردن ارز این است که ارز آن را وارد بورس کنیم. مانند طلا و سکه.»