۰ نفر

واعظی: ایران و ترکیه همکاری ها در بخش ارتباطات را گسترش می‌دهند

۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸
کد خبر: 164045
واعظی: ایران و ترکیه همکاری ها در بخش ارتباطات را گسترش می‌دهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و ترکیه تلاش دارند روابط خود را در بخش های پست، مخابرات و فضایی با برطرف کردن موانع احتمالی گسترش دهند.

محمود واعظی روز سه شنبه در دیدار « احمد آرسلان» وزیر حمل ونقل دریانوردی و ارتباطات ترکیه با وی ، افزود: گسترش روابط در بخش حمل و نقل نیز مورد علاقه طرفین است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی از تلاش برای گسترش روابط حمل و نقلی به عنوان پیش زمینه توسعه روابط دو جانبه و همچنین سفر هفته آینده اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری کشورمان به ترکیه خبر داد و گفت: این ملاقات مقدمه های این سفر را فراهم می کند.

احمد آرسلان وزیر ارتباطات، حمل و نقل و دریانوردی ترکیه به دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دوشنبه شب(دیشب) در راس هیاتی وارد تهران شد.

وی قرار است امروز در تهران با محمود واعظی نماینده رییس جمهوری در روابط با ترکیه و عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی کشورمان ملاقات و در هشتمین کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و ترکیه شرکت کند.

آرسلان پیش از حرکت به تهران در آنکارا با اشاره به اهمیت روابط ایران و ترکیه گفت: در حوزه کاری خود، تماس ها و همکاری های خوبی با آخوندی و واعظی دارم و امیدوارم این سفر که در آستانه حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران به ترکیه صورت می گیرد، به رفع مشکلات موجود به ویژه در حوزه حمل و نقل کمک کند.

وی گفت: در سالهای اخیر چه در زمینه ارتباطات و چه در زمینه حمل و نقل، همکاری های خوبی صورت گرفته است. طرح های مشترکی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات( آی سی تی) و حمل و نقل داریم. در این سفر فرایند اجرایی این طرح ها را بحث و تبادل نظر کرده و به ویژه در زمینه حمل و نقل درباره رفع موانع و مشکلات بر سر راه توسعه تجارت گفت و گو خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش های حمل و نقل دو کشور با مشکلات و مسایلی روبروست، افزود : قصد داریم تا این موانع و مشکلات حل شده و راه توسعه همکاریهای حمل و نقل به ویژه در حوزه زمینی هموار شود.