۰ نفر

دو اقدام جدی مجلس برای مقابله با تمدید ۱۰ سال تحریم‌ ایران

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 161642
دو اقدام جدی مجلس برای مقابله با تمدید ۱۰ سال تحریم‌ ایران

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ایران تاکنون دو اقدام در مقابله با تمدید داماتو در مجلس نمایندگان آمریکا انجام داده است.

بهروز نعمتی با اشاره به تصویب تمدید 10 ساله قانون داماتو در مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: یکی از این اقدامات مجلس شورای اسلامی در مقابله با این اقدام، تهیه قطعنامه ای است که به امضای 220 نفر از نمایندگان رسیده و اقدام دیگر تهیه طرح دو فوریتی ممنوعیت استفاده از کالاهای آمریکایی است که به هیات رییسه تقدیم می شود و این پاسخی به تصمیم مجلس آمریکا است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، وی تاکید کرد: مجلس با استفاده از ابزار خود به سیاست های استکباری آمریکا پاسخ قاطع می دهد و قطعا نمایندگان به طرح دوفوریتی ممنوعیت خرید کالاهای آمریکایی رای مثبت خواهند داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب، مجلس واکنش جدی و قاطعی به تصویب 10 ساله قانون داماتو نشان خواهد داد، افزود: آمریکا علاوه بر تمدید داماتو از فعالیت بویینگ و شرکت های زیرمجموعه آن با ایران جلوگیری کرده است؛ بنابراین ایران علاوه بر دو اقدام ذکر شده اقدامات جدی و قاطع دیگری انجام خواهد داد.

نعمتی در ادامه با اشاره به اینکه ایران نقض و اجرای برجام توسط آمریکایی ها را رصد می کند، ادامه داد: مجلس با تصویب طرح ضداستکباری ممنوعیت خرید کالاهای مصرفی آمریکایی به طور قطع به اقدامات آمریکایی پاسخ می دهد و در ادامه گام های موثر و مهم دیگری را برخواهد داشت.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در برابر سیاست‌های ضد برجامی مجلس آمریکا ابتکار عمل به خرج می دهد و با استفاده از ابزار خود به سیاست های استکباری آمریکا پاسخ قاطع می دهد.