۰ نفر

رشد اقتصادى بی نصیب از اشتغال

پیش بینى رشد اقتصادى ٦ درصدى براى سال ٩٦

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 159063
پیش بینى رشد اقتصادى ٦ درصدى براى سال ٩٦

عضو اتاق بازرگانى تهران، با تاکید بر تفکیک آمارها در زمان انتشار توسط دولت و نهادهاى مسئول گفت: رشد اقتصادى باید حاصل اشتغال زایى در کشور باشد.

سید حسین سلیمى در ارتباط با صحبت هاى وزیر اقتصاد مبنى بر خروج اقتصاد کشور از رکود گفت: براى مشخص شدن رکود اقتصادى کشورها معیارهاى معینى وجود دارد که یکى از مهمترین آنها رشد اقتصادى در سه فصل فصل متوالى است که کشور در دو فصل اخیر این روند را طى کرده که امیدواریم با رشد مثبت این فصل به این هدف دست پیدا کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وى افزود: با توجه به رشد حدود پنج درصدى در ماه هاى گذشته وزیر اقتصاد به درستى این نظر را مطرح کرده اند.

عضو اتاق بازرگانى ایران با اشاره به رشد مثبت اقتصادى در ماه های اخیر اظهار کرد: دولت باید آمارها را به تفکیک ارائه کند که مشخص شود  رشد اقتصادى ماه هاى اخیر ناشى از کدام بخش از اقتصاد بوده است.

 رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی اظهار کرد: رشد پنج درصد رقم قابل قبولى براى اقتصاد ایران بوده اما این رشد باید در مسیر اشتغال باشد و نه حاصل از درآمدهاى نفتى و افزایش نرخ.

وى افزود: در حال حاضر مشاهده مى شود که رقم ٣/٧درصد این رشد حاصل برداشته شدن تحریم هاى نفتى بوده که با افزایش ظرفیت تولید نفت این رشد حاصل شده بنابراین سایر بخش هاى اقتصادى کشور نقش کوچکى در این رشد داشته اند که نشان دهنده اشتغال زایى کم در اقتصاد کشور بوده ایم. 

سلیمى با بیان این که دولت براى رشد اقتصاد کشور در سال ٩٦ رقم ٨درصدى را پیش بینى کرده گفت: رقم ٨درصدى براى رشد اقتصاد کشور کمى دور از دسترس است اما امیدواریم این رقم به ٦درصد افزایش پیدا کند.