۰ نفر

کمیسیون صنایع کلیات طرح توسعه و عمران روستایی را رد کرد

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۵۳
کد خبر: 155787
کمیسیون صنایع کلیات طرح توسعه و عمران روستایی را رد کرد

کلیات طرح توسعه و عمران روستایی کشور که در جلسه اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، با طرح ایراداتی توسط اعضای کمیسیون رد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید مهدی مقدسی، با اشاره به اینکه این طرح کمی با عجله تهیه شده است، افزود: اعضای کمیسیون به دلیل وجود برخی ایرادات در این طرح خواستار بازنگری و اصلاح آن شدند تا مجددا در کمیسیون مطرح و اعمال نظر شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، دخالت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متعدد را یکی از ایراداتی بیان کرد که در کمیسیون به آن اشاره شده و افزود: ایرادی که به این طرح وارد است این است که اختیارات دستگاه‌ها تحت تاثیر یکدیگر قرار می‌گیرد و همه دستگاه‌ها مکلف به تبعیت از معاون وزیر هستند.

وی در توضیح بیشتر این ایراد گفت: به عنوان مثال اگر قرار است ما مدیریت شهری را تقویت کنیم بدان مفهوم نیست که ادارات آب، برق و گاز و ... زیر نظر مدیریت شهری اداره شوند و نوعی دخالت در کار سازمانی محسوب خواهد شد.

مقدسی با اشاره به اینکه طرح توسعه و عمران روستایی کشور به دلیل مشکلاتی که در روستاها وجود دارد لازم است با نگاه جدی تصویب شود، تصریح کرد: هم اکنون روستاها با مشکلاتی نظیر بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، آب و برق کشاورزی و ... مواجه هستند، از این رو باید با اصلاح این طرح به توسعه روستایی کمک کرد.

مقدسی ادامه داد: در روند اصلاح، این طرح در ابتدا در کمیسیون کشاورزی توسط اعضای کمیسیون بررسی می‌شود، سپس در کمیسیون صنایع در صورت برطرف شدن ضعف‌ها و ایرادات وارده و توجیه طراحان آن با نظر اعضای کمیسیون بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ حساسیت موضوع اعضای کمیسیون به دنبال تصویب طرحی سالم در این حوزه هستند، افزود: اگر نواقص طرح برطرف نشود نمایندگان مجلس لایحه مناسبی را در این خصوص تنظیم و به تصویب خواهند رساند.