۰ نفر

معاون سازمان فضایی ایران خبر داد

تعریف ٧ پروژه کلان برای پایش محصولات کشاورزی

۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۳۶
کد خبر: 155582
تعریف ٧ پروژه کلان برای پایش محصولات کشاورزی

معاون سازمان فضایی ایران از تعریف 7 پروژه کلان در حوزه فناوری سنجش از دور به منظور پایش محصولات کشاورزی با دقت بالا خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر صدر  با اعلام این خبر اظهار کرد: تا پایان سال این پروژه‌ها را برای اجرا به بخش خصوصی و دانشگاهی واگذار می‌کنیم تا با همکاری این دو بخش بتوان سالانه به پایش محصولات کشاورزی با دقت بالا پرداخت.

وی با تاکید بر این که آمار تهیه شده با دقت مورد نیاز خواهد بود، گفت: آمارهایی که در سایت‌های جهانی در زمینه محصولات کشاورزی ارائه می‌شوند، تقریبی است، اما این اطلاعات که با برون‌سپاری در داخل تهیه می‌شوند، از دقت لازم برخوردار هستند.

معاون سازمان فضایی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری سازمان فضایی ایران با وزارت جهاد کشاورزی گفت: در قالب تفاهم‌نامه، پروژه‌هایی تعریف شده است و در حال مذاکره هستیم که پروژه‌های مربوط به خشکسالی، افت سطح آب دریاچه‌های کشور و دیگر موارد زیست محیطی را با مشارکت هم اجرا کنیم.

دکتر صدر ادامه داد: بر این اساس پروژه پایش محصولات کشاورزی با استفاده از فناوری‌های سنجش از دور در سراسر کشور اجرا می‌شود و تا پایان سال، با همکاری بخش خصوصی و متخصصان دانشگاه‌های کشور، پروژه اصلی در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به سابقه پایش محصولات کشاورزی در کشور، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح با چندین دانشکده و وزارت جهاد کشاورزی، وارد مذاکره شدیم، در عین حال توان بخش خصوصی را هم بررسی کردیم.

دکتر صدر با اشاره به این‌که این پروژه هم اکنون به صورت آزمایشی در چهار استان شروع شده است، اظهار کرد: قرار است با اتمام این پروژه، کار به بخش خصوصی و متخصصان دانشگاه‌های کشور واگذار شود.

معاون سازمان فضایی ایران به روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: محصولات کشاورزی که در این مرحله گندم و جو خواهد بود، از زمان کاشت تا برداشت تحت نظر قرار گرفته می‌شوند، سپس با کمک تصاویر ماهواره‌ای سنجش از دور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی اطلاعات استخراج می‌شود.