۰ نفر

رده بندی بد ترین اقتصاد های دنیا

۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۴
کد خبر: 143793
رده بندی بد ترین اقتصاد های دنیا

نشریه بلومبرگ، رده بندی ای از وضعیت تورم کشور های دنیا که گرفتار معضلات اقتصادی مانند سقوط ارز و افزایش نرخ بیکاری هستند، منتشر کرده است.

این لیست بدترین اقتصاد های دنیا را در سال 2016 معرفی می کند. روش تهیه این رده بندی و شناسایی بدترین اقتصاد ها در جهان، بررسی دو شاخص اصلی اقتصاد در کشور هاست. بلومبرگ نرخ تورم و بیکاری را در 63 کشور بررسی کرد. این دو شاخص، نرخ بیکاری و تورم، منعکس کننده وضعیت و شرایط اقتصادی کشور هستند.

ونزوئلا، صدرنشین متوالی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، مانند سال گذشته، کشور ونزوئلا به دلیل نرخ تورم سرسام آوری که داشت، این بار هم در رتبه نخست بدترین اقتصاد های دنیا قرار گرفت. قیمت ها در این کشور به دلیل کاهش ارزش بولیوار، پول رایج ونزوئلا دو برابر شد و از آنجایی که این کشور به منابع خارجی وابسته است، مردم برای برآورده کردن احتیاجات اصلی خود مانند غذا و دارو با دشواری روبه رو شدند.

از سال گذشته تاکنون، نرخ بیکاری ونزوئلا تغییری نکرده و همچنان 6.8 درصد است. درحالی که نفت 95 درصد صادرات کشور است، کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که وضعیت از این بدتر هم خواهد شد. ونزوئلا با استفاده از ذخایر ارزی خود، دچار عواقب سقوط قیمت نفت می شود و رکود عمیقی را تجربه خواهد کرد. سال 2016، تورم به 156درصد و نرخ بیکاری هم به 7.7 درصد رسیده است که برای اقتصاد کشور یک وضعیت اضطراری است.

در سطح جهانی هم سقوط قیمت انرژی و کالاهای اولیه، بیکاری و تورم را از طریق کاهش ارزش پول، در بسیاری از کشور ها از جمله آفریقای جنوبی، اوکراین، برزیل و روسیه افزایش داده است. نام کشور های جنوب اروپا هم همیشه در لیست بدترین اقتصاد های دنیا به چشم می خورد، درحالی که در این کشور ها خبری از تورم نیست ولی دچار نرخ بالای بیکاری هستند. با وجود اینکه در سال 2015، شاهد کاهش نرخ بیکاری در این کشور ها بوده ایم، اما براساس داده های موجود برای سال 2016 هنوز هم نرخ بیکاری اسپانیا بیش از 20درصد و یونان هم نزدیک به 20درصد است.

این لیست که با هدف معرفی مشکل دار ترین اقتصاد های دنیا تنظیم شده است، در عین حال بهترین را هم از نظر نرخ تورم و بیکاری معرفی می کند. تایلند، با داشتن بازار کار قوی و فعال، نرخ بیکاری یک درصدی دارد و مردم در آن مشکل بیکاری ندارند. سوییس هم، با بهره مندی از کارگران مرزی، بهترین امتیاز را در میان کشور ها از نظر نرخ بیکاری دارد.