۰ نفر

رییس استاندارد:لبنیات‌پرچرب‌نمی‌خورم

۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۲۵
کد خبر: 55308

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا شما لبنیات پرچرب مصرف می کنید؟ گفت: من به شخصه لبنیات پرچرب نمی خورم و لبنیات کم چرب مصرف می کنم.

نیره پیروزبخت که سازمان متبوعش به دلیل مطرح شدن موضوع استفاده از روغن پالم در تولید محصولات لبنی مورد سوالات زیادی قرار گرفته است، در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما به مردم تضمین می دهید که نگران مصرف لبنیات پرچرب نباشند؟ گفت: مردم تا زمان اعلام شدن نتایج بررسی های سازمان استاندارد نگران نباشند.

او در عین حال افزود: من به شخصه خودم لبنیات پرچرب مصرف نمی کنم، چرا که چربی موجود در این محصولات برای بدن مناسب نیست و من به مردم هم توصیه می کنم این محصولات را تا حد امکان نخورند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در واکنش به این اظهارنظر که در حال حاضر لبنیات کم چرب چندان در بازار قابل یافت نیست و لبنیات پرچرب نیز به دلیل طعم خوشمزه تر خریدار بیشتری دارند، اظهار کرد: به نظر من که کمیاب نیست چون خود من از این لبنیات استفاده می کنم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چند روز پیش وزیر بهداشت طی اظهاراتی از استفاده از روغن پالم در تولید شیر و محصولات لبنی پرده برداری کرده و خواستار برخورد با واحدهای لبنی متخلف شد. قاضی زاده هاشمی همچنین عنوان کرد که در این زمینه گزارشی را خدمت رئیس جمهوری ارائه کرده است.

این اظهارات وزیر بهداشت و متعاقب آن اظهارات مدیرکل استاندارد استان تهران مبنی بر کشف یک مورد تخلف استفاده از روغن پالم در تولید لبنیات در سال قبل باعث شده تا پیام های زیادی در شبکه های اجتماعی و وایبر بین مردم رد و بدل شده و موجبات نگرانی مردم را فراهم کند.

در همین حال انجمن صنایع لبنی نیز با انتشار بیانیه ای با انتقاد از اظهارات وزیر بهداشت عنوان کرده که بهتر است وزیر بهداشت به جای گزارش به رئیس جمهوری با واحدهای صنایع لبنی متخلف برخورد کند نه اینکه کل صنعت لبنیات را با یک چوب بزنند.