۰ نفر

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کدامند!

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷
کد خبر: 177506
بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کدامند!

از دست دادن گرفته تا لبخندی بر لب؛ مهاجران در این پنج کشوری که قصد داریم به شما معرفی می‌کنیم، به شکل زیبایی مورد حمایت میزبان قرار می‌گیرند. احتمالا اسامی این کشورها برایتان تعجب آور باشد!

به گزارش بی بی سی انگلیسی، پیدا کردن دوستان جدید در محیط جدید برای بسیاری از کسانی که قصد ادامه زندگی در کشوری دیگر را دارند، امری بسیار حساس و مهم است زیرا باید خودشان را با محیط جدید وفق دهند. اما تمام کشورهای جهان شکل هم نیستند.

مهاجرت

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرادید، بدین منظور اخیرا پایگاه اینترنتی "اینتر نیشنز" نظرسنجی سالانه خود با نام "اکسپت اینسایدر" را انجام داد. در این نظرسنجی، بیش از 14000 مهاجر از 191 کشور جهان شرکت داده شدند و از لحاظ جوانب مختلف زندگی در کشورهای میزبان مورد پرسش قرار گرفتند.

نتایج این نظرسنجی بسیار جالب بوده و شامل کشورهایی است که شاید انتظار دیدن نامشان در این فهرست را نداشته باشید.

مهاجرت

اوگاندا

در نظرسنجی گسترده صورت گرفته، کشور اوگاندا در شرق آفریقا به لحاظ معیار دوستی و مهربانی در رده نخست قرار گرفت. بر  اساس گزارش اینترنیشنز، 57 درصد مهاجران اوگاندا به شاخص "دوستی و مهربانیِ عمومی" بهترین رتبه‌بندی ممکن را دادند. میانگین جهانی این شاخص 26 درصد است. علاوه بر آن، حتی یک نفر از مهاجرانی که در کشور اوگاندا زندگی می‌کنند، به هیچ وجه نمره منفی به این شاخص نداد.

مهاجرت

شارلون بواوزین، مهاجر بریتانیایی است که در کامپالا، پایتخت اوگاندا، زندگی می‌کند. وی می‌گوید پذیرش تمام فرهنگ‌ها و احترام به تازه‌واردان بخش جدایی ناپذیرِ فرهنگ اوگاندایی است. نادیا میلوا، فرستاده اینترنیشنز در اوگاندا نیز می‌گوید که «مردم اوگاندا فوق‌العاده بامحبت است.»

زبان انگلیسی در این کشور به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اوگاندا مشکلات خودش را هم دارد: آلودگی هوا که منشا آن استفاده از خودروهای فرسوده است؛ زیرساخت در حال رشد اما ناکافی و ترافیک. اما بسیاری از مهاجران پس از گردش در اوگاندا عاشق این کشور می‌شوند و بسیاری قراردادهایشان را نیز تمدید می‌کنند.

جنوب کامپالا ارزان‌تر بوده و دسترسی بهتری به دریاچه ویکتوریا و فرودگاه دارد اما ثروتمندان شهر در نیمه شمالی شهر می‌نشینند. با این اوصاف اما خارجی‌ها همه جا هستند.

کاستاریکا

از لحاظ زمان انطباق مهاجران با شرایط کلی زندگی، کشورهای آمریکای مرکزی در رتبه‌های بالا قرار دارند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، تقریبا 9 نفر از هر 10 نفر مهاجر (89 درصد) از روحیه دوستانه و صمیمانه مردم رضایت کافی دارند؛ حتی هفت نفر از هر 10 نفر مهاجر (79 درصد) احساس می‌کنند در کشور خودشان زندگی می‌کنند.

ایده "زندگی ناب" در فرهنگ کاستاریکایی جای خاص خودش را دارد. تمام کسانی که از زندگی پر همهمه شهر خسته شده‌اند می‌توانند به کاستاریکا بروند و از موهبت داشتن یک زندگی آرام لذت ببرند. دایانا استوبو، از مهاجرین کاستاریکا، می‌گوید که به نظرش وجود یک دولت سوسیالیست در این کشور باعث شده تا کیفیت زندگی به همان منوال باقی بماند: «تمام مردم با یک سری امکانات محدود زندگی می‌کنند؛ پیشرفت مالی دشوار است بنابراین همه به هر آنچه دارند قناعت می‌کنند. نه کسی عرق می‌ریزد؛ نه حرص می‌خورد؛ و نه مشکلی را حس می‌کند؛ فقط زندگی ناب.»

گرچه بسیاری از مردم با زبان انگلیسی آشنایی دارند، اما یادگیری زبان اسپانیایی می‌تواند شما را بسیار با فرهنگ این کشور آشنا سازد. در آن صورت است که مردم محلی با جان و دل از شما استقبال می‌کنند.

مهاجرت

کلمبیا

بسیاری از مهاجران هم عقیده‌اند که در کشورهای آمریکای جنوبی به سرعت جا می‌افتند. ماری تسوارگ ویلگاس، فرستاده اینترنیشنز در مدلین، می‌گوید: «مردم کلمبیا دوست دارند خودشان را به بهترین شکل نشان دهند. کلمبیا از لحاظ نرخ خارجیان متولد شده در خاک این کشور یکی از پایین‌ترین جایگاه‌ها را دارد؛ بنابراین با مهاجران همچون توریست‌ها برخورد می‌شود.

ویلیام دوران، از مهاجران ساکن مدلین می‌گوید: «بین چهل و خورده‌ای کشوری که بودم، هیچ جا کلمبیا نمی‌شود. خارجی‌ها در اینجا همزمان حس قرابت و تازگی را حس می‌کنند. مردم کلمبیا واقعا هر کمکی از دستشان بربیاید انجام می‌دهند. این کشور به معنای واقعی کلمه و از همه لحاظ گرم است.»

اکثر مهاجران در بوگوتا، پایتخت 8 میلیون نفری کلمبیا، زندگی می‌کنند؛  ترافیک در این شهر بیداد می‌کند و بهتر است نزدیک محل کارتان زندگی کنید! البته اکثر خارجی‌ها در منطقه شمال شرقی بوگوتا زندگی می‌کنند.

مهاجرت

عمان

عمان یکی از آفتابی‌ترین کشورهای جهان است. مردم این کشور نیز می‌کوشند تا فرهنگ گرم نشات گرفته از آب و هوای گرمشان را نیز به دیگران نشان دهند. عمانی‌ها به خوبی از تازه واردان استقبال می‌کنند. مردم این کشور، برگرفته از آداب اسلامی، غریبه‌ها را به خانه‌هایشان دعوت کرده و به آن‌ها چای، میوه و یا خرما تعارف می‌کنند.

مردم این کشور شیفته تفریحات خارج از خانه و ماجراجویی هستند. آب و هوای خوب و مساعد نیز شرایط برای چادر زدن در دل طبیعت را نیز مهیا می‌سازد. از این رو، سفر به عمان برای داشتن زندگی شهری ایده جالبی نیست.

مهاجرت

تعداد رستوران‌ها و کافه‌ها در مسقط بیش از هر شهر دیگری در عمان است. البته درست است که مسقط پایتخت عمان است اما شهری کوچک به شمار می‌رود. قلعه نزوی یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های کشور پادشاهی عمان است. بازارهای محلی نیز در نوع خود جالب هستند. ارزان بودن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های زندگی در عمان است.

فیلیپین

بسیاری از شرکت‌های معتبر خارجی در حال تاسیس شعب خود در مجمع الجزایر فیلیپین هستند که همین مسئله باعث شده مهاجران زیادی فیلیپین را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کنند. در حال حاضر، شهروندان 159 کشور برای سفر به فیلیپین هیچ نیازی به دریافت ویزا ندارند.

مهاجرت

زبان انگلیسی در همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرد و ساکنین نیز از تازه واردان استقبال می‌کنند.

مهاجرت

فیلیپینی‌ها فرهنگ جالبی دارند: تفریحات خارج از خانه؛ مهمانی، جشن یا هر جای دیگری؛ تفاوتی نمی‌کند کجا باشد، فقط باید از خانه به بیرون رفت. به همین دلیل است که مهاجرین به سادگی می‌توانند دوستان فیلیپینی پیدا کنند.

بسیاری از مهاجرین به خاطر شرایط کاری در مانیلا، پایتخت، زندگی می‌کنند و برخی نیز زندگی در نزدیکی سواحل این کشور را ترجیح می‌دهند. مجمع الجزایر فیلیپین از 7100 جزیره تشکیل شده و مهاجران عاشق سبک زندگی استوایی این کشور هستند. نکته دیگر این است که هزینه زندگی در فیلیپین چندان بالا نیست.