۰ نفر

مالکان خانه‌های خالی منتظر تماس باشند!

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۴۱
کد خبر: 841957
مالکان خانه‌های خالی منتظر تماس باشند!

مقامات وزارت راه و شهرسازی گزارش «رهگیری، شناسایی و اقدام» در فرآیند اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، از ابتدای اجرای قانون اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه طی حداقل دو سال گذشته تاکنون، ۹ میلیون پیامک به مالکان خانه‌ها در قالب «شناسایی اولیه» ارسال شده است.

این رقم البته به معنای «شناسایی ۹ میلیون خانه خالی توسط سامانه ملی املاک و مستغلات» نیست چرا که طی این مدت برای برخی مالکان بیش‌از ۲ پیامک ارسال شد.

ضمن اینکه، کل موجودی مسکن در کشور نزدیک به ۳۰ میلیون واحد برآورد می‌شود که اگر قرار بر خالی‌بودن ۹ میلیون واحد باشد، نرخ بلااستفاده بودن ملک، باورپذیر نیست.

با این حال گزارش دولت بیانگر آن است که در این مدت، مسولان اجرای این قانون با «دارند ۳ خانه خالی و بیشتر»، تماس تلفنی گرفته‌اند و به ۳۰۰ شرکت دارنده املاک بلااستفاده نیز نامه مکتوب و «تذکر» داده شده است.
در نهایت، ماحصل پیامک‌های میلیونی و تذکرها به مالکان حقیقی و حقوقی خانه بدون استفاده منجر به این شد که «۱۸۲ هزار واحد مسکونی در کشور که خالی بود به بازار مسکن عرضه شد» و «مشخصات ۱۲۰ هزار واحد خالی نیز برای اخذ مالیات به سازمان مالیاتی داده شد».

به گزارش گروه شبکه‌های اجتماعی روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، هفته گذشته با تصویب قانون جدید در بخش مسکن توسط شورای نگهبان، «مسولیت شناسایی خانه‌های خالی به شهرداری‌ها سپرده شد».

این مسیر جدید با توجه به انگیزه مالی پیش‌بینی شده در این قانون برای شهرداری‌ها احتمالاً تحولاتی در فرآیند مالیات‌ستانی ایجاد خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha