۱ نفر

قطع برق مصیبتی است که دامن صنایع را خواهد گرفت/ احتمال تعطیلی سه روز در هفته صنایع

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 841930
قطع برق مصیبتی است که دامن صنایع را خواهد گرفت/ احتمال تعطیلی سه روز در هفته صنایع

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: متاسفانه زمزمه های  تعطیلی حداقل دو روز در هفته و حداکثر سه روز در هفته برای صنایع به دلیل ناترازی های برق مطرح است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران در جلسه اردیبهشت ماه هیات نمایندگان اتاق تهران بیان کرد: براساس پیش بینی بانک جهانی در صورت ادامه سیاست گذاری ها و شرایط موجود، رشد اقتصادی سال 1403 به 3.2 و سال 1402 به 2.7 و سال 1405 به 2.4 کاهش خواهد یافت، این درحالی است که ما رشد اقتصادی سال جاری را 7 درصد پیش بینی کرده ایم.

به گفته نجفی عرب یکی از دلایل کاهش رشد اقتصادی کشور این است که اقتصاد ایران همچنان با چالش های ساختاری مختل کننده توسعه پایدار مواجه است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از یک طرف پیمان سپاری ارزی و از طرف دیگر اجبار صادرکنندگان به فروش ارز صادراتی به نرخ مبادله ای باعث تراز منفی تجاری کشور شده است.

نجفی عرب بیان کرد: نظر اتاق تهران بر این است که اعمال سیاست سرکوب قیمت در هر یک از بخش های اقتصادی هرچند در کوتاه مدت سبب کاهش قیمت و جلب رضایت نسبی مسئولین می شود، اما در بلندمدت باعث انحراف در سیاست گذاری و تخریب زیربنای اقتصاد کشور خواهد شد که می بایست از این نوع سیاست گذاری ها خودداری شود.

نجفی عرب تصریح کرد: ناترازی های برقی قرار است دو مرتبه بر سر صنعت کوبیده شود که این موضوع اصلا با شعار سال همخوانی ندارد. پیشنهاد کرده ایم که استانداران در مورد اولویت قطع برق تصمیم گیری کنند. متاسفانه صحبت از تعطیلی حداقل دو روز در هفته و تعطیلی حداکثر سه روز در هفته برای صنایع مطرح است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: قطع برق مصیبتی است که دامن صنایع را خواهد گرفت، وزارت نیرو معتقد است که صنایع می توانند دیزل ژنراتور استفاده کنند، این در حالی است که دیزل ژنراتورهایی که ما در صنایع داریم برای مواقع اضطراری است و دو تا سه ساعت قابل استفاده هستند و نمی توانند به یکباره 12 ساعت زیر بار بمانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha