۰ نفر

آخرین وضعیت تخصیص ارز واردات موبایل/ نگران دور زدن رجیستری هستیم

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۷
کد خبر: 841790
آخرین وضعیت تخصیص ارز واردات موبایل/ نگران دور زدن رجیستری هستیم

رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل بیان کرد: به ما قول داده‌اند که تا آخر هفته تمام تخصیص‌ها تا پایان دی ماه را که نزدیک ۴۰ میلیون دلار می‌شود را تائید خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالمهدی اسدی، رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه نقطه تعامل انجمن و وزارت صمت حفظ منافع ملی، آرامش بازار و منافع فعالین قانون‌مند است، گفت: متاسفانه اهمال‌هایی از سوی برخی اشخاص در ارتباط گیری مناسب و در جریان قرار دادن مدیران مربوطه وزارت صمت صورت گرفته بود که سبب شد آقایان تازه با یکسری مسائل درون صنفی آشنا شوند به طوریکه برخی از مدیران وزارت صمت تازه با انجمن ما آشنا شدند و گله داشتند که چرا زودتر ارتباط نگرفته بودیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بازار توسط اعضا انجمن تامین می‌شود گفت: نظر به اعتماد شما عزیزان به هیئت رئیسه و انتخاب آنها به عنوان نماینده خود، ما بدون هیچ کم و کاستی مسائل را به آقایان رساندیم و آنها نیز از اینکه به طور مستقیم با تامین کنندگان بازار در ارتباط هستند استقبال کردند به طوریکه شخص آقای برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفتند به دلیل حساسیت موضوع خود شخصا به وضعیت تخصیص ارز موبایل نظارت خواهند کرد.

اسدی با اشاره به جلسه صبح خود با رئیس دفتر تخصصی گفت: آقایان این قول را به ما دادند که تا آخر هفته تمام تخصیص‌ها تا پایان دی ماه را که نزدیک ۴۰ میلیون دلار می‌شود را تائید خواهند کرد اینکه بقیه را چه زمانی خواهند داد هنوز چیزی به ما اعلام نکردند.

همچنین حبیب الله اسدی، نایب رئیس هیئت مدیره با اشاره به وقایع سال ۹۷ گفت: بسیاری از اعضا تلخی‌های آن دوران را حس نکردند، اما حالا صنف ما به یک بلوغ کامل رسیده و بنا به اظهار مدیران دولت یکی از شفاف‌ترین و سالم‌ترین صنف‌ها است. ما امروز نگران دور زدن رجیستری هستیم و به آقایان هشدار دادیم وقتی خیلی راحت گوشی‌های ایفون ۱۴ و ۱۵ در بازار فعال می‌شود سایر گوشی‌ها نیز می‌توانند با همین ترفند رجیستری را دور بزنند.

وی گفت: امروز تنها سدی که جلوی این اتفاق را گرفته عدم صرفه اقتصادی واردات قاچاق است اگر نرخ ارز تخصیص یافته به موبایل بالا برود دوباره بازار قاچاق فعال خواهد شد و همان تجربه شکست ترکیه در رجیستری در کشورمان نیز رخ خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha